رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
وی افزود: در طی سالیان متمادی و گذر زمان به دلیل بروز حوادث و بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه ساختمان اداری این اداره نشست کرده و ترک های عمیقی برداشته است و در حال حاضر همکاران و پرسنل این اداره با ترس و استرس در این ساختمان بههمشهریان خدمات ارایه می نمایند.
کد خبر: ۶۳۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۳ 27 July 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان کهگیلویه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک، خبرنگاران را به عنوان بسیجیان خط مقدم جبهه فرهنگی عنوان کرد و از آنان صمیمانه درخواست نمود که مشکلات موجود در شهرستان را بدون کم و کاستی به گوش مدیران و مسئولان برسانند.

سید محمد فروزان ابراز داشت: اداره ثبت و احوال شهرستان کهگیلویه در سال 1353 تآسیس و از ثبت و احوال شهرستان بویراحمد تفکیک شد، ساختمان اداری این اداره نیز در سال 1357 با مصالح اولیه و رودخانه ای و بدون از هیچگونه محکم کاری ساخته شده است.

وی افزود: در طی سالیان متمادی و گذر زمان به دلیل بروز حوادث و بلایای طبیعی از جمله زمین لرزه ساختمان اداری این اداره نشست کرده و ترک های عمیقی برداشته است و در حال حاضر همکاران و پرسنل این اداره با ترس و استرس در این ساختمان به همشهریان خدمات ارایه می نمایند.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه اداره ثبت و احوال کهگیلویه در واقع محل ارایه تمام خدمات هویتی و اطلاعاتی به تمام ادارات و سازمانها می باشد اما هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه فیزیکی و تجهیزات اداری نسبت به آن کم لطفی و کم توجهی می کنند.

وی گفت: از مسئولین درخواست میکنم با توجه به کاربردی شدن کارت ملی هوشمند و حذف ارایه کپی جهت انجام خدمات در ادارات، نسبت به تجهیزات مورد نیاز از جمله افزایش پهنای باند، اینترنت، تقویت فیبر نوری و زیر ساخت های لازم و بخصوص نوسازی ساختمان اداری و افزایش نیروی انسانی توجه ویژه نمایند تا با برطرف نمودن کاستی ها و کمبودهای موجود در اسرع وقت، پرسنل بتوانند با اطمینان خاطر لازم و قوت قلب به شهروندان خدمات ارایه نمایند.

فروزان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در حوزه کهگیلویه بزرگ تعداد 8 دفتر پیشخوان دولت و نیز اداره پست شهرستان در زمینه صدور کارت ملی هوشمند به شهروندان خدمات لازم را ارایه می کنند البته تعداد 2 دفتر پیشخوان جهت صدور و تحویل کارت ملی هوشمند نیز به این مجموعه اضافه شده است.

رئیس اداره ثبت و احوال کهگیلویه تصریح کرد: از زمان آغاز اجرای طرح کارت هوشمند ملی در تاریخ 93/8/3 تاکنون با توجه به جمعیت 132 هزار نفری شهرستان کهگیلویه، تعداد افراد واجد شرایط ثبت نام برای صدور کارت هوشمند ملی قریب 94 هزار نفر است و تعداد افراد ثبت نام شده برای دریافت کارت ملی هوشمند حدود 60 هزار نفر است.

وی افزود: تعداد کارت ملی هوشمند تحویل داده شده به شهروندان حدود 50 هزار فقره است و تعداد کارت های آماده تحویل و در دست صدور حدود 8 هزار فقره است.

فروزان با اشاره به اینکه اولین کارت هوشمند ملی در شهرستان کهگیلویه در تاریخ 93/7/10 به متقاضی تحویل داده شد عنوان کرد: تاکنون قریب به 70 درصد از واجدین شرایط جهت ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه کرده و کارت ملی خود را دریافت نمودند.

این مسئول تآکید کرد: با توجه به اینکه امسال در آستانه یکصدمین سالگرد تآسیس ثبت و احوال هستیم (از سال 1297 تآسیس ثبت و احوال در ایران) از شهروندان فهیم شهرستان کهگیلویه درخواست می کنیم کسانی که تاکنون کارت ملی قدیمی خود را تعویض ننموده اند و یا در آستانه سن 15 سالگی هستند هر چه سریعتر به دفاتر پیشخوان دولت و یا اداره پست شهرستان جهت ثبت نام و دریافت کارت ملی هوشمند خود مراجعه نمایند.

فروزان خاطر نشان کرد: امسال در هفته ثبت و احوال که در تاریخ سوم دیماه است قصد داریم جشن کارت ملی هوشمند را برگزار کنیم و میتوان با قاطعیت گفت که آمار صد در صدی مردم تا آن زمان کارت ملی هوشمند خود را دریافت کردند، با توجه به اینکه این تاریخ یکبار تمدید شد و مهلت آن تا آخر دیماه سال جاری است خواهشمندیم شهروندان هر چه زودتر نسبت به صدور کارت ملی خود اقدام نمایند و این مهلت دیگر تمدید نخواهد شد.

این مسئول در زمینه آمار صدور شناسنامه های مکانیزه در شهرستان عنوان کرد: در حوزه شهرستان کهگیلویه بیش از 80 درصد از مردم شناسنامه های مستعمل و قدیمی خود را به شناسنامه مکانیزه تغییر دادند و از تعداد بسیار کمی که هنوز شناسنامه خود را دریافت نکردند درخواست می کنیم هر چه زودتر به دفاتر پیشخوان مراجعه نمایند تا جهت دریافت هر گونه خدماتی در ادارات با مشکل مواجه نشوند و به بهترین نحو ممکن خدمات دریافت کنند.

فروزان با اشاره به آمار ازدواج و طلاق بیان کرد: در زمینه طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشتیم و آمار ازدواج نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: آمار مرگ و میر نیز کاهش و آمار تولد نیز افرایش یافته است.

این مسئول بیشترین آمار مرگ و میر را به دلیل بروز سکته های قلبی و مغزی و سرطان ها دانست و از مسئولین درخواست کرد نسبت به این امر توجه ویژه نمایند.

 

خبرنگار: سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار