نخست وزیر عراق اعلام کرد:
نخست وزیر عراق اعلام کرد که دولت این کشور درصدد است با اعزام هیأتی به آمریکا موافقت مقامات واشنگتن را برای انجام معاملات مالی با ایران به دست آورد.
کد خبر: ۶۴۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰ 29 August 2018

سفر هیأت عراقی به آمریکا برای رایزنی درباره معافیت از تحریم ایران

به گزارش تابناک قزوین به نقل از رویترز، در پی برقراری مجدد تحریمهای واشنگتن علیه ایران، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز سه شنبه اعلام کرد که دولت این کشور با اعزام هیأتی به آمریکا درصدد است تا با مقامات واشنگتن بر سر انجام معاملات مالی با ایران به توافق برسد.

این نخستین اظهارات یک مقام رسمی عراق از زمان انتشار گزارش هفته گذشته رویترز در خصوص تمایل بغداد به دریافت معافیت از برخی تحریمهای ایران است؛ تحریمهایی که اقتصاد عراق را به دلیل پیوند نزدیک با همسایه شرقی خود تحت الشعاع قرار می دهد.

حیدر العبادی در کنفرانس خبری هفتگی خود که از تلویزیون دولتی عراق پخش شد، اعلام کرد: «ما با تحریمهای اقتصادی علیه هیچ کشوری موافق نیستیم و این موضع استراتژیک ماست».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در ماه مه گذشته از توافق هسته ای منعقده میان ایران و گروه ۱+ ۵ (موسوم به برجام) خارج شد و تحریمهای اقتصادی علیه ایران را باردیگر برقرار کرد. افزون بر آن، دولت ترامپ به کشورهای جهان در مورد پیامدهای عدم رعایت تحریمها علیه تهران هشدار داد.

تحت این شرایط، دولت عراق با چالشی فزاینده روبرو شد؛ زیرا دو متحد بزرگ این کشور- یعنی ایران و آمریکا- از دشمنان دیرینه یکدیگر بشمار می روند.

در همین ارتباط، دولت عراق و مقامات بانک مرکزی این کشور اعلام کردند که یک هیأت نمایندگی برای درخواست معافیت از تحریمهای اِعمالی آمریکا علیه تهران، به واشنگتن سفر خواهد کرد. مقامات عراق زمان دقیق این سفر را اعلام نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار