معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: تحریم‌ها قیمت مواد اولیه صنایع دستی را به شدت افزایش داده است.
کد خبر: ۶۵۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 15 September 2018

سعید امینی اظهار کرد: متأسفانه نوسانات ارزی و تحریم‌هایی که طی چند ماه گذشته بر کشور تحمیل شده وضعیت اقتصادی عموم مردم را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: بدیهی است در شرایط اقتصادی نامناسب که مردم دغدغه گذراندن امورات روزمره را دارند کمتر به فکر خرید صنایع دستی می‌افتد.

وی افزود: اگر شرایط اقتصادی به همین شکل باقی بماند اولین چیزی که از سبد خرید خانوارهای ایرانی حذف می‌شود صنایع دستی خواهد بود.

وی توضیح داد:  قبلاً هم عامه مردم خریدار صنایع دستی نبودند و بیشتر اقشار متوسط به بالا صنایع دستی را در گوشه و کنار خانه خود جای می‌دادند ولی حالا این افراد هم نسبت به خرید این آثار هنری با احتیاط رفتار می‌کنند.

امینی با اشاره به گران شدن مواد اولیه صنایع دستی ابراز کرد: مواد اولیه بسیاری از رشته‌های صنایع دستی وارداتی است و تحریم‌ها باعث افزایش چند برابری قیمت آنها شده است.

این مسئول گفت: وقتی هنرمند مواد اولیه را با قیمت بالا بخرد ناچار است محصول نهایی را نیز گران بفروشد که در این صورت عده زیادی توان خرید خود را از دست می‌دهند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی توضیح داد: متأسفانه با ساز و کار نامناسب، تحریم‌ها روی قیمت مواد اولیه داخلی نیز تاثیر گذاشته و این نوسانات باعث شده تولیدات صنایع دستی به میزان قابل توجهی کلاهش یابد.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فروش مناسب غرفه‌های البرز در نمایشگاه صنایع دستی تهران گفت: از آنجایی که تولید بسیاری از این صنایع دستی به قبل از گرانی‌ها و تحریم‌ها بر می‌گشت؛ شرکت کنندگان البرزی فروش خوبی داشتند و برخی غرفه‌ها تا 70 میلیون فروش و 600 میلیون تومان سفارش هم گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار