کد خبر: ۶۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸ 26 July 2015
مدیر کل ثبت احوال استان البرز از ثبت حدود 10 هزار تولد در سه ماهه اول سال در استان البرز خبر داد.
محمد میرزایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، به تشریح آمار مربوط به ثبت احوال البرز پرداخت و گفت: در سه ماهه اول امسال 9 هزار و 967 مورد تولد ثبت شده است که در مقابل نیز دو هزار و 414 مورد ثبت فوت صورت گرفته است.
وی افزود: البرزی‌ها در این سه ماه تعداد چهار هزار و 510 مورد ازدواج به ثبت رسانده‌اند و در مقابل آن هزار و 140 مورد طلاق نیز در استان به وقوع پیوسته است.
مدیر کل ثبت احوال البرز در خصوص صدور کارت ملی هوشمند در استان خاطرنشان کرد: صدور کارت ملی هوشمند در استان البرز به عنوان دومین استان در کشور از سال 92 شروع شده است که در سال 93 نیز در ارزیابی‌های ثبت احوال کشور به عناون برترین استان کشور در خصوص دریافت اطلاعات و صدور کارت ملی هوشمند انتخاب شد.
میرزایی ادامه داد: کارت ملی هوشمند دارای یک تراشه است که از طریق اتصال به پایگاه داده مرکزی می‌توان از آن در احراز هویت مجازی و به عنوان دروازه ورود به دولت الکترونیک استفاده کرد.
وی یادآور شد: تاکنون 35 هزار و 171 درخواست کارت ملی هوشمند در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است اما اولویت دریافت کارت ملی هوشمند با کسانی است که تا کنون کارت ملی دریافت نکرده‌اند و اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا آخر سال جاری تمدید شده است.
میزرایی با اشاره به فراوانی نام‌های ثبت شده در سه ماهه اول امسال تصریح کرد: نام‌های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا و باران به ترتیب بیشترین علاقه مندی را در میان نام‌های دختران و نام‌های امیرعلی، محمد طاها، امیرعباس، امیرحسین و محمد بیشترین فراوانی را در میان نام‌های پسران داشته است.
وی در پایان در خصوص نام‌های دارای ممنوعیت ثبت گفت: ثبت احوال از پذیرش نام‌های خارجی، نام‌هایی که دارای معنای ناشایست هستند و نام‌هایی که با جنسیت فرزند مطابقت ندارد معذور بوده و بقیه نام‌ها هیچ ممانعتی برای ثبت ندارند و در صورت بروز اختلاف در ثبت نام کمیسیون بررسی پاسخگوی شهروندان خواهد بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار