کد خبر: ۶۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 28 July 2015
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در استان البرز فعالیت می کنند، گفت: مراجعه مردم به این دفاتر حدود 80 درصد مراجعات به محاکم قضایی را کاهش می‌دهد.
احمدفاضلیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، با اشاره به اجرایی شدن آیین دادرسی کیفری، اظهار کرد: یکی از مفاد مهم آیین دادرسی کیفری که اجرای آن از ابتدای تیر ماه آغاز شده است، دادرسی الکترونیکی است.
وی از نحوه اجرایی شدن آیین دادرسی سخن به میان آورد و افزود: این قانون دادرسی زیر نظر شورای راهبری آیین دادرسی الکترونیکی قوه قضاییه اجرایی و شبکه ملی عدالت با اجرایی شدن آن شکل می‌گیرد.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت دفاتر خدمات قضایی گفت: بر اساس فعالیت این دفاتر اشخاصی که از طریق دادرسی الکترونیکی اقدام به طرح دعاوی کنند از پنج درصد تخفیف برخوردار می‌شوند و می‌توانند حداکثر تا 10 میلیون ریال تخفیف در زمینه ارائه خدمات بهره‎مند شوند.
فاضلیان تشتت سلایق به طرف وحدت رویه‌ها صرفه‌جویی در وقت و هزینه و کاهش مراجعات را از نتایج فعالیت این دفاتر دانست و یادآورشد: شفاف‌سازی امور فرآیندهای قضایی با اجرایی سازی این قانون و فعالیت دفاتر مذکور افزایش می‌یابد که با تحقق این مهم سوء استفاده کاهش یافته و زمینه نقد علمی آراء فراهم خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه با اجرای قانون مذکور جامعه شناسان و روانشناسان قادر خواهند بود، به موجب اطلاعات موجود بررسی‌های لازم را انجام دهند، اضافه کرد: واقعی سازی اطلاعات و آمار نیز از دیگر اتفاقاتی است که با اجرای این قانون رخ خواهد داد.
وی در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در استان البرز فعالیت می‌کنند، گفت: 85 درصد مراجعات مردم به محاکم برای پیگیری پرونده و 13 درصد به منظور تشکیل پرونده است که مراجعه مردم به این دفاتر حدود 80 درصد مراجعات به محاکم قضایی را کاهش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار