کد خبر: ۶۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱ 28 July 2015

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان البرز وجود 16 هزارکیلومترجنگل دست کاشت در البرز خبر داد.

سرهنگ اردشیرجابری درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه البرز،گفت: هرچند شرایط اقلیمی استان در چهارماه ابتدایی سال به نسبت مدت مشابه سال قبل بدتر بود و با خشکسالی‌هایی مواجه بودیم اما خوشبختانه تعداد آتش‌سوزی‌هایی که طی این مدت درمراتع و جنگل‌های استان اتفاق افتاد به نسبت سال گذشته کمترشده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر آتش‌سوزی‌های امسال در مراتع و علفزارهای استان حادث شده و تنها یک مورد آتش سوزی درجنگل‌های منطقه آدران گزارش شده است.

جابری افزود: این آتش سوزی که حدود 700 متر از جنگل این محدوده را درگیرکرده بود با اطلاع‌رسانی به موقع مردم و عملکرد سریع نیروهای حفاظت اداره کل منابع طبیعی به سرعت خاموش شد.

وی ادامه داد: احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های استان البرز به واسطه نوع درختان که بیشتر پهن برگ بوده زیاد نیست و به ندرت پیش می‌آید.

وی تصریح کرد: علاوه براین درختان جنگل‌های 16 هزار هکتاری استان البرز به واسطه دست کاشت بودن از هم فاصله دارند و در صورت وقوع آتش سوزی،کمتر شاهد سرایت آتش از یک درخت به درخت دیگری هستیم.

این مسئول ادامه داد: مراتع بیشترین خطرآتش‌سوزی را به خود اختصاص داده‌اند؛ چراکه زمین و علف اکثر این مراتع خشک است وآمادگی آتش گرفتن را دارند.

جابری یادآورشد: آتش سوزی درمراتع غالبا به سرعت گسترش می‌یابد و خاموش کردم آن وقت و انرژی زیادی از نیروهای حفاظت منابع طبیعی می‌گیرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان البرز در پایان گفت: درچهارماه اول امسال در 17 هکتار از جنگل‌ها و مراتع طالقان، هشت هکتارساوجبلاغ و شش هزار متر ازمراتع و جنگل‌های کرج و آدران آتش سوزی صورت گرفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار