کد خبر: ۶۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 28 July 2015

عضو شورای شهرکرج گفت: اتمام به موقع پروژه‌های شهری از مهم ترین مزایای نظارت شورا بر لایحه بودجه شهرداری است.

فاطمه آجرلو در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: نظارت مستمر بر درآمد شهرداری به همراه اختصاص اعتبارات به موقع به پروژه‌ها و تعیین زمان آغاز و اتمام آنها از مهم‌ترین مزایای نظارت مستمر شورا بر اجرای لایحه بودجه 94 شهرداری است.

وی افزود: روند نظارت بر اجرای بودجه و پیگیری برای اجرایی شدن آن در سال جاری به نحو متفاوتی پیگیری می‌شود به طوری که از ابتدای سال، کمیسیون‌های تخصصی بر حسب نوع فعالیتی که دارند با حوزه‌های مرتبط شهرداری هماهنگ می‌شوند تا پس از ابلاغ و روکش بودجه پیگیری‌های لازم را به عمل آورند.

این مقام مسئول به مزایای این نوع نظارت اشاره کرد و ابراز داشت: اعضای شورا به شکل مستمر در جریان اجرایی شدن بودجه قرار می‌گیرند و اگر به استناد بودجه ارگان، سازمان و منطقه‌ای موظف به اجرای برنامه و یا پروژه‌ای باشد، نسبت به اخذ گزارش‌ها و پیشرفت کار آگاهی می‌یابند.

آجرلو با بیان اینکه لایحه بودجه یک پیش‌بینی به شمار می‌آید و ممکن است در اجرا سهم بودجه اختصاصی به یک پروژه افزایش و یا کاهش پیدا کند، ادامه داد: اگر اعضای شورا و کمیسیون‌ها بلافاصله در جریان قرار بگیرند در زمانی کوتاه تصمیمات مورد نظر اتخاذ می شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: یکی از محاسن این نوع نظارت در زمان اختصاص اعتبارات به سازمان و یا ارگان مربوطه معنا می‌یابد، به طوری که برنامه و جدول زمانبندی در معاونت طرح و برنامه تدوین می‌شود تا زمان اختصاص اعتبارات و آغاز و اتمام پروژه‌ها در شهرداری مشخص شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه درآمد شهرداری پایدار نیست هرچه قدر بتوانیم به سمتی پیش برویم که زمان اختصاص بودجه را مشخص کنیم، گامی به سمت جلو برداشته‌ایم.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به روند بررسی اصلاح، تفریغ و گزارش بودجه که در مقطعی از سال انجام می‌شود، عنوان کرد: نظارت مستمر بر بودجه علاوه بر اینکه شورا را در جریان تغییر و تحولات قرار می‌دهد، موجب می‌شود روند بررسی اصلاح و تفریغ بودجه با اشرافیت کامل و مشخصی صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار