جلوه بارش های سه روز گذشته کهگیلویه و بویراحمد با وجود خسارات و وحشت هایی که در پی جاری شدن سیل و آبگرفتگی و همچنین تصادفاتی که رخ داد هایی زیبا از طبیعت پس از باران را هم نمایان کرد.
کد خبر: ۶۸۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 26 November 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، با ورود یک سامانه پرقدرت بارشی از اواخر روز جمعه تا ساعات آغازی امروز دوشنبه ، استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد رخ داد های بسیار خوب آبی از جمله جوشش چشمه ها و لبریز شدن رودخانه ها و همچنین خوشحالی مردم و کشاورزان و برخی رخدادهای ناگوار و گاها وحشت آفرین ، بود.
سیلاب شدید در منطقه چرام استان کهگیلویه و بویراحمد باعث غرق شدن یک پراید شد. اما خوشبختانه با تلاش مردم محلی سرنشین این خودرو نجات یافت.
در بارندگی های اخیر سه شهرستان گرمسیری لنده ، کهگیلویه و چرام رکورددار بارش ها بودند و در این سه شهرستان تصاویر و گزارشاتی مخابره شده که هم باعث خوشحالی می شدند و در برخی مواقع هم باعث ترس و وحشت!
سه شهرستان گرمسیری رکوزددار بارش ها
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر از روز جمعه گذشته تا ساعت 18 و 30 دقیقه یکشنبه بارندگی در شهرهای لنده، دهدشت و لوداب از 200 میلی متر فراتر رفت.
ولی بهره مند اظهار داشت: بارش‌های اخیر استان تا ساعت18 و 30 دقیقه امروز لنده 239، دهدشت 201.3، لوداب 201، چرام 195، قلعه دختر 193، امیرآباد بابکان 192، جاورده 190 سوق 190 و سرفاریاب 188.5 میلی متر گزارش شده است.
وی بیان کرد: در بارندگی اخیر در سراسیاب یوسفی بهمئی 169، مارگون 157، گنجه ای 153، منصور خانی کاکان 152، چیتاب 152، یاسوج 149.2، باشت 141، سی سخت 136.5، لیکک 134.9، قلعه رئیسی 133، دوگنبدان 123 و امام زاده جعفر 119 .9 میلی متر بارندگی ثبت شده است.
تخریب یک خانه دارای دو عضو معلول
امان‌الله جهانبین در یاسوج اظهار داشت: به دلیل باران‌های سیل‌آسا 3 منزل مسکونی در این استان تخریب و بیش از 250 مورد نیز آبگرفتگی داشتیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد نیز از آبگرفتگی 66 منزل مسکونی طی بارندگیهای اخیر در دهدشت خبر داد.
امان الله جهانبین از آبگرفتگی 66 خانه در دهدشت خبر داد و افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر دهدشت با استفاده از دستگاه لجن کش آب این منازل را تخلیه نمودند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: تاکنون افراد زیادی به هلال احمر دهدشت مراجعه کردند که خدمات رسانی به این خانواده ها همچنان ادامه دارد.
وی تصریح کرد: 5 تیم امدادی هم اکنون در حال خدمات رسانی به شهروندان هستند.
جهانبین هم چنین از تخریب دو منزل مسکونی در کهگیلویه خبر داد و اظهار کرد: بر اثر باران‌های اخیر بخشی از دو باب منزل مسکونی در شهرستان کهگیلویه متعلق به یک خانواده 8 نفره در روستای "تل مر" و یک خانواده 5 نفره( دارای دو دختر معلول) در روستای" کوشک" در بخش مرکزی کهگیلویه به صورت کامل تخریب شده و قابل سکونت نیست.
وی اضافه کرد: از سوی هلال احمر چادر، پتو، موکت و امکانات امدادی نیز در اختیار این خانواده ها قرار گرفت.
سیل راه 100 روستای کهگیلویه وبویراحمد را مسدود کرد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه وبویراحمد گفت که بر اثر بروز سیل ، طغیان رودخانه و بارش سنگین برف و باران در 72 ساعت گذشته تاکنون بیش از 100 روستا و سه محور فرعی در سطح استان مسدود شده است.
علی خوان پایه اظهار اشت : بیشترین تعداد روستاهای مسدود شده مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه و چرام و بخش‌های قلعه رئیسی و دیشموک ،مارگون و لوداب در شهرستان بویراحمد هستند.
خوان پایه بیان کرد: همچنین جاده ارتباطی 3 محور گچساران- پازنان به بندر دیلم به دلیل تخریب پل در این مسیر ، گچساران - بابکلان به علت طغیان شدید رودخانه و سیل و همچنین جاده سی سخت به پادنا در سمیرم به علت بارش سنگین برف مسدود شده‌اند.
خوان پایه بارش سنگین برف در برخی محورهاو گردنه های برف گیر استان را یادآور شد و گفت: در برخی گردنه ها از مجله مله شوره و کاکان بویراحمد بیش از 45 سانتی متر برف باریده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که به‌رغم بارندگی، تمامی جاده‌های اصلی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
وی تصریح کرد: در مدت سه شبانه روز بیش از یکهزار و 200 مورد ریزش کوه و سنگ لاخ در سطح جاده های ارتباطی اصلی و فرعی برون شهری گزارش شد که با تلاش راهداران این مشکل در اسرع وقت مرتفع شد.
راه ارتباطی 30 روستای دهستان زیلایی قطع شد
بخشدار مارگون از قطع راه ارتباطی ۳۰ روستای دهستان زیلایی در اثر بارش شدید برف خبر داد.
علی ملکی با بیان اینکه بارش شدید برف در دهستان زیلایی، راه ارتباطی 30 روستای این دهستان را قطع کرد اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا 48 ساعت آینده راه ارتباطی برخی از این روستاها را بازگشایی کنیم.
وی از بارش 50 سانتی‌متری برف در این دهستان خبر داد و افزود: این موضوع خدمات‌رسانی به روستاها را کند کرده است.
بخشدار مارگون گفت: در بارش‌های اخیر شهرستان بویراحمد همچنین برخی پل‌های ارتباطی روستایی در بخش مارگون ریزش کرده است.
بیشترین آب گرفتگی ها در شهر یاسوج
بارش های سیل آسای 72ساعت گذشته ،حدود یکهزار و 500 منزل مسکونی و صدها خیابان و معابر شهری در شهرهای 17گانه کهگیلویه وبویراحمد را دچار آبگرفتگی کرد که نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان نسبت به تخلیه آب از منازل و پاکسازی معابر اقدام کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بیشترین منازل مسکونی و معابر دچار آبگرفتگی بیشتر در محله های شرف آباد، شهرک های امام حسین و جهاد، اکبر آباد یاسوج، محله کوی آزادگان و 60دستگاه دهدشت، کوی کارکنان دوگنبدان وبرخی محله ها در شهرهای لنده،چرام و سوق بوده است، گفت: برخی منازل مسکونی در مناطق حاشیه ای و در سطح روستاها نیز تخریب و دچار خسارات شدند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بارش های سه روز گذشته با وجود خسارات و وحشت هایی که در پی جاری شدن سیل و آبگرفتگی و همچنین تصادفاتی که رخ داد اما جلوه هایی زیبا از طبیعت پس از باران را هم نمایان کرد.
نجات معجزه آسای یک راننده
 سیلاب شدید در منطقه چرام استان کهگیلویه و بویراحمد باعث غرق شدن یک پراید شد. اما خوشبختانه با تلاش مردم محلی سرنشین این خودرو نجات یافت.
 
 
خوشحالی زایدالوصف یاسوجی ها
شب گذشته بارش اولین برف پاییزی شهر یاسوج و سی سخت را سفید پوش کرد. این برای اولین بار در سال جاری است که شهر یاسوج بارش برف را تجربه می کند. این بارش های برف پساز سال ها(در شهر یاسوج) باعث خوشحالی شهروندان یاسوجی شده بود به گونه ای که بسیاری از افراد برای لحظاتی به فضای باز خانه ها آمده و نظاره گر بارش برف بوده و برخی هم با ارسال پیام هایی از روی خوشحالی به همدیگر خبر بارش برف را در یاسوج می دادند.
تصاویری از وحشت و زیبایی پس از سه روز بارش
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار