کد خبر: ۶۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 31 July 2015

استاندار البرز گفت: همه مسئولان باید با هم‌فکری در کنار دانشگاه‌ها به ایجاد اشتغال بپردازند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، سید حمید طهایی در نشست کارگروه اشتغال استان خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بدنه اصلی بیکاران در کشور را تشکیل می‌دهند اما اصلاح آموزش‌های دانشگاهی برای مهارت‌آموزی به دانشجویان و حل معضل بیکاری میان این قشر در عهده و توان مجموعه‌های استانی نیست.
وی اظهار داشت: حتی اگر تصمیم بر این باشد که مسولیت اشتغال 20 درصد از فارغ‌التحصیلان سالانه استان بر عهده دانشگاه باشد به علت فقدان ساز و کار و همراه نبودن بانک، صندوق توسعه ملی، سازمان صنعت معدن و تجارت و منابع طبیعی با دانشگاه‌ها این امر امکان‌پذیر نخواهد بود.
استاندار البرز تصریح کرد: با وجود همه مشکلات اما دانشگاه‌ها باید فارغ‌التحصیلان خود را ماهر تربیت کنند تا مدرک آنان ارزشمند باشد و بتوانند با آن وارد بازار کار شوند.
وی خاطرنشان کرد: باید رشته‌هایی در دانشگاه‌ها تقویت شوند که مورد نیاز بازار کشور است و در پذیرش دانشجو در رشته‌هایی که مورد نیاز نیست تجدید نظر صورت بگیرد.
طهایی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: طرح همکاری میان پژوهشگاه مواد و انرژی با سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌تواند الگوی خوبی به عنوان حلقه واسط میان صنعت و دانشگاه باشد.
وی گفت: باید صنایع استان عارضه‌یابی شوند و به این ترتیب اگر صنعتی زیان‌ده شد با به روز کردن آن جلو ضرر بیشتر را گرفت.
طهایی با درخواست از سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای اجتماعی برای ورود به حوزه اشتغال تصریح کرد: سپاه پاسداران اعلام کرده است که در سال گذشته برای 10 هزار نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد کرده است و این رقم برای دستگاه‌های دیگر باید خیلی بیشتر باشد.
وی گفت: علاوه بر بانک‌ها بازارهای مالی دیگری نیز در استان وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گرفته و در حوزه اشتغال از آنان استفاده شود.
طهایی تاکید کرد: آمارهای مربوط به بیکاران و تحصیلات آنها باید توسط نهادهای وابسته به وزارت کار مورد بررسی قرار گیرد و با تحلیل آن سعی در رفع موانع موجود نمایند.
نماینده عالی دولت در استان البرز خاطرنشان کرد: تا قبل از این بحث تحریم در کشور وجود داشت اما اکنون با باز شدن درهای کشور باید فرصت‌های ایجاد اشتغال در استان مورد بررسی قرار گیرد.
این مسئول در پایان یادآور شد: در شرایط جدید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی زیادی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توانند در استان البرز سرمایه‌گذاری کنند و جا دارد که اتاق بازرگانی به واسط بین بخش خصوصی و جهان خارج این فرصت را مغتنم شمارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار