کد خبر: ۶۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 01 August 2015
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز گفت: عمده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموختگان معطوف شده است.
حسن عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و داشتن مهارت یکی از راهکارهای اساسی برای اشتغال جوانان است.
وی ادامه داد: از آن جایی که داشتن مهارت می‌تواند در ورود به بازار کار بسیار راحت‌تر باشد، لذا امروز علاقمندان و متقاضیان بیشتری برای کسب این آموزش‌ها به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند.

این مسئول اعلام کرد: استان البرز با داشتن مراکز بسیار فنی و حرفه‌ای و تنوع رشته‌ها یکی از مهمترین استان‌های کشور در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود.
عزیزی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود در سه ماهه نخست سال جاری 2100 نفر در مراکز دولتی البرز دوره‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

به گفته وی در این راستا همچنین 5 هزار و 620 نفر از دانش‌آموختگان نیز در مراکز غیردولتی استان آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمار بیکاران در قشر دانش آموختگان بسیار بالا است افزود: بر اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده عمده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مهارت آموزی به قشر دانش آموخته معطوف شده است.

وی بیان داشت: با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این قشر آنان با توجه به تحصیلاتی که دارند نیز بسیار راحت می‌توانند وارد بازار کار شوند.

عزیزی در ادامه سخنان خود به مسابقات ملی مهارت در برزیل اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اعضای اعزامی به این مسابقات از استان البرز است.

وی از مهمترین اقداماتی که این سازمان در استان البرز انجام داده است را صدور گواهینامه مهارت به صورت الکترونیکی عنوان کرد و اظهار داشت: تغییر صدور گواهینامه مهارت از شکل کاغذی به صورت الکترونیکی یکی از مهمترین اقداماتی بود که در این سازمان انجام شد.

به گفته این مسئول این گواهینامه الکترونیکی قابلیت نگهداری اطلاعات 20 گواهینامه را دارد.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان البرز به برنامه‌های این سازمان در البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به توانایی‌های این سازمان در البرز، ‌آمادگی داریم تا به صورت گسترده در دو بخش صنعت و ساختمان آموزش‌های لازم را به جوانان ارایه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار