ماجرای شهاب سنگی که در قزوین فرود آمد
آخرین ساعات روز پنج شنبه بود که خبر سقوط یک شهاب سنگ در شهر قزوین با استفاده از رسانه های مجازی منتشر شد، خبری که در همان ساعات ابتدایی واکنش های فراوانی را در بر داشت افرادی که بر این گمانه زنی های عجیب و غریب می افزودند و در شبکه های ارتباط جمعی خبر را به گوش همه مردم رساندند اما خبر از تکه های قیمتی این شهاب سنگ میدادند که حالا در زمین های کشاورزی مرز 3 استان قزوین، زنجان و همدان سقوط کرده بود.
کد خبر: ۷۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 02 August 2015

به گزارش تابناک از قزوین، خبر سقوط این شهاب سنگ اما تا همان ساعات ابتدایی مورد تایید قرار نگرفت و مدیران استانی قزوین به تکذیب آن پرداختند، استانداری قزوین، و معاونت امور سیاسی استانداری قزوین از افرادی بود که به جدیت با این مسئله برخورد کرد و با تکذیب این واقعه به همه اطمینان داد که بار دیگر شایعه پراکنی در فضای مجازی این ماجرا را دامن زده است.

فرماندار بوئین زهرا نیز با رد این خبر بیان کرد: با بررسی های میدانی به عمل آمده تا کنون خبری در خصوص سقوط شهاب سنگ به دست نیامده است.

این در حالی است که حمید ره انجام مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان قزوین در همان ساعات ابتدایی در گفت و گو با خبرگزاری های متعددی بیان کرد: این شهاب سنگ با استان برخورد کرده است اما تا کنون هیچ خسارتی گزارش نشده است با این وجود نیروها برای خدمت رسانی به مصدومان احتمالی به محل واقعه اعزام شده اند.

پس از این اظهارات، ناصر چرخساز، رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، سقوط شهاب‌سنگ و اصابت آن به بخش‌هایی از خاک ایران را تکذیب کرد و یادآور شد: هیچ گزارشی مبنی بر سقوط شهاب‌سنگ در هیچ یک از استان‌های کشور دریافت نشده است.

مرتضی اکبرپور، معاون این سازمان خاطرنشان کرد: برابر گزارش‌های رسیده سقوط شهاب‌سنگ در کشور صحت ندارد. البته موضوع بارش شهاب‌سنگ وجود داشته و در پیگیری و رصدهایی که ما انجام دادیم، عبور شهاب‌سنگ از آسمان کشورمان به ثبت رسیده که این موضوع در بخش‌هایی از آسمان همدان و قزوین قابل رویت بوده اما موردی از سقوط گزارش نشده و این شهاب‌سنگ‌ها به طور افقی از آسمان عبور کرده‌اند.

آیا آثار برجای مانده از این شهاب سنگ قیمتی است؟

با همه این اما و اگر ها ولی مردم این شهرها حضور شهاب سنگ را در آسمان به خوبی رویت کرده اند برخی از آن عکس و فیلم تهیه کرده اند و برخی دیگر با سرعتی باور نکردی در محل حاضر شدند تا بتوانند از این شهاب سنگ که با سرعت بسیار زیادی در شبکه های مجازی با قیمت های باور نکردنی معرفی شده بود را جمع آوری کنند.

این ماجرا اما تا همین روزها هم ادامه دارد، ابولفضل رسولی از کشاورزان این منطقه است او می گوید: ما آن شب سقوط یک جسم نورانی را با سرعت زیاد در آن آسمان دیدیم که خیلی به ما نزدیک بود اما از آن روز به بعد افراد زیادی با ما تماس گرفتند و بیان کردند که این سنگ ها قیمت زیادی دارد و اگر تکه ای از آن را پیدا کردیم حتما نزد خود نگه داریم.


وی ادامه داد: از صبح همان روز عده زیادی به این مناطق آمدند و در جست و جوی یافتن این شهاب سنگ هستند که بسیاری از زمین های کشاورزی ما را برای یافتن آن زیر و رو کرده اند.

اگر چه کشاورزانی و افرادی موفق شده اند تا تکه هایی از سنگ هایی که با منطقه همخوانی نداشت را که به ظاهر تکه ای از آن شهاب سنگ است را پیدا کنند اما هنوز آزمایشات دقیقی در این باره انجام نشده است و طبق گفته مسئولان این سنگ ها ارزش آن چنانی ای ندارند و بار دیگر شایعه پراکنی های فضای مجازی این مردم را به کوه های این منطقه کشانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار