در ادامه و آخرین گزارش منتشر شده توسط کارشناسان هواشناسی کشوری از یک بروزرسانی جدید و غیره منتظره خبر می دهد که احتمال بارش های سنگین برای جنوب و جنوب غرب را پیش بینی می کند.
کد خبر: ۷۰۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ 20 January 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / بسیاری از مناطق کشور بارش های خوبی را با گذشت 4 ماه از فصل بارشی را تجربه کرده اند به گونه ای که در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد ، اکثر نقاط یا از آمار نرمال سالانه عبور کرده اند و یا در حال رسیدن به این آمار هستند. اما این روزها همه پس از پایان بارش آخرین سیستم ، پیگیر سیستم بعدی و کمیت و کیفیت آن هستند. برخی کانال های گزارش وضعیت هوا در سطح کشور و استان ها فعال شده است که لحظه به لحظه گزارشات مهم را با عنوان "آپودیت" یا بروزرسانی های لحظه ای گزارش می دهند.
آنچه در ادامه آمده است آخرین بروزرسانی نقشه های هواشناسی است که منتشر می شود:
کهگیلویه و بویراحمد در هفته آینده
در خصوص وضعیت هوای استان کهگیلویه و بویراحمد ، کارشناسان هواشناسی بنابر نقشه های پیشیابی اولیه و بلند مدت بارش های بهمن ماه را در حد نرمال اعلام کرده اند که البته از همان موقع هم اعلام شد که این گزارشات احتمال تغییر دارند.
یک گزارش دیگر از کارشناسان هواشناسی استان که برخی مدیریت بحران های استان هم دست به انتشار آن زده اند می نویسد : تحلیل موج بارشی پیش رو درهفته اینده:موجی سودانی مدیترانه ای که بصورت سلول بسته و تلفیقی عمل می کند با رگبار و رعد و برق شدید همراه خواهد بود.
در ادامه این گزارش آمده است : ارتفاع ابرهای ناشی ازاین موج بخصوص توده دریای سرخ از شش هزار متر بیشتر نخواهند بود و این یعنی باروری کامل از دریا به ساحل و سنگینی ابر که با تلفیق توده مدیترانه ای سنگین تر و پربارتر شده و بسوی مرزهای کشورمان سرازیر خواهد شد.
بارشهای این موج طبق اینده نگری نقشه هابصورت متناوب وازدوشنبه صبح تاجمعه بعدازظهر عمل خواهندکرد بیشتر از 90 میلیمتر بارش میزان استحصال اب این سیستم خواهد بود.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است : بعلت جامانده سرمای ناشی از سردچاله های قطبی در کشورمان دراستان کهگیلویه و بویراحمد شاهد برف و باران هر دو خواهیم بود.
این گزارش می افزاید : عمده فعالیت این سیستم استانهای خوزستان ، لرستان ، کرمانشاه ، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بعلاوه نیمه غربی فارس و اصفهان خواهد بود . شدت فعالیت موج بالاست و عمدتا با طوفان های حاره ای همراه خواهند بود .
در بخش پایانی این گزارش در خصوص اخطاریه ها آمده است : اخطاریه حتما صادر خواهد شد و خسارت هم به بار خواهد اورد . زنبورداران ، باغداران ، گلخانه داران و دامداران چون ازهمه بیشتر در معرض اسیب هستند ، اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی را سرلوحه کار خودشان قراردهند. جهت حرکت باد دراین موج بعلت همراهی توده جنوبی ،جنوب غرب به طرف مرکز و شرق خواهد بود . سرعت حرکت باد در مواقعی به بیش از ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد رسید . قطعا باپایان سامانه بارشی چیزی که همه ما را خوشحال خواهد کرد نگاه به باران سنجها و شنیدن  میزان بارش از طرف هموطنان عزیز خواهد بود . میانگین بارش بلندمدت ایستگاههای فقیر و غنی بعلاوه تراز اب رودخانه ها فراتر از نرمال بالا خواهد رفت. هرگونه تغییرات احتمالی تاشروع بارش اطلاع رسانی خواهدشد.
 
یک گزارش هواشناسی جدید از بهمن ماه + تصاویر

هفته دوم بهمن بارش بعدی
اولین گزارش 28 دی ماه برای بهمن ماه می گوید : پیش آگاهی در صورت عدم تغییرات گسترده در مدل های هواشناسی طی بازه زمانی ۸ الی ۱۵ بهمن شاهد نفوذ سامانه های قدرتمند بارشی به کشور خواهیم بود.
توجه داشته باشید که احتمال وقوع پیش آگهی زیر ۴۰ درصد بود و هنوز به قطعیت نرسیده است.
تغیرات دمایی
در گزارش دوم به موضوع دما اشاره شده است و آمده : هوایی سردتر از نرمال در نیمه غربی و گرمتر از نرمال در نیمه شرقی !
طی امروز(28 دی) با کاهش محسوس دمای هوای کشور شاهد هوایی بسیار سرد در نیمه غربی کشور خواهیم بود بطوریکه دمای هوا بطور میانگین در این نواحی  4 درجه سردتر از نرمال خواهد بود 
نیمه شرقی کشور نیز نسبت به روزهای گذشته تا 4 درجه کاهش دما خواهد داشت اما همچنان دمای هوا بین 2 تا 5 درجه گرمتر از حالت نرمال خواهد بود.
 
 یک گزارش هواشناسی جدید از بهمن ماه + تصاویر

همه استان ها بجز چند استان فرانرمال خواهند بود
در گزارش دیگری از طرف کارشناسان هواشناسی اینگونه پیش بینی شده است : درصد اختلاف بارش تمامی سی و یک استان کشور در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت متفاوت خواهد بود.
بنابر این گزارش به جز استان های  سیستان و بلوچستان  ، یزد ، کرمان ، هرمزگان ، خراسان جنوبی ، فارس ، اردبیل ، تمامی استانهای کشور در شرایط فرانرمال از لحاظ بارشی قرار دارند.
یک گزارش غیره منتظره!
در ادامه و  آخرین گزارش منتشر شده توسط کارشناسان هواشناسی کشوری از یک بروزرسانی جدید و غیره منتظره خبر می دهد که احتمال بارش های سنگین برای جنوب و جنوب غرب را پیش بینی می کند.
در این گزارش بنابر بروزرسانی نقشه های هواشناسی می نویسد : هفته آینده با شکل گیری موجی تلفیقی انتظار تشدید بارش ها در غرب و جنوب غرب وجود دارد .
در ادامه این گزارش آمده است : هواشناسی gfs آمریکا امشب در آپتودیتی غیر منتظره و البته قابل تغییر از بارش های بیش از 500 میلی متری در جنوب غرب منتهی به بلندیهای زاگرس مرکزی در هفته آینده خبر داد.
 
یک گزارش هواشناسی جدید از بهمن ماه + تصاویر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید خانلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
هواشناسی استان زنجان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار