رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، تحقیقات را زیربنای تولید در موسسه رازی خواند و گفت: هیچ واکسنی در موسسه رازی تولید نخواهد شد مگر آنکه پیش از آن تحقیقات مربوط به آن بیماری انجام شده باشد.
کد خبر: ۷۰۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 20 January 2019

علی اسحاقی با اشاره به اهمیت تحقیقات و با تاکید بر اینکه اساسا برای تولید در موسسه رازی نیاز به تحقیق داریم، افزود: این تحقیقات در حوزه های مختلفی از جمله میزان شیوع بیماری ها، تعداد سویه های در گردش بیماری در سطح دامداری ها و کشور و نیز شناخت سویه های بیماری زا از نظر ژنتیکی و آنتی ژنیکی انجام می شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تحقیقات مقدمه تولید است و تنها با طی مراحل تحقیق و توسعه تولید یک واکسن امکان پذیر خواهد بود.

اسحاقی تحقیقات بنیادی، کاربردی، توسعه ای و دامپزشکی را شاخه های مختلف تحقیقات عنوان کرد و گفت: این تحقیقات به نوعی می توانند در زنجیره ای پیوسته یکدیگر را تکمیل کنند و در نهایت به تولید آزمایشگاهی، نیمه صنعتی و صنعتی یک واکسن دست یافت.

رئیس موسسه رازی در ادامه افزود: زمانی که به نتیجه می رسیم برای نوع خاصی از بیماری نیازمند تولید واکسن هستیم، برای تولید این واکسن نیز به تحقیقات نیاز داریم که تحت عنوان R&D(تحقیق و توسعه) انجام می شود و پس از تولید آزمایشگاهی، تولید نیمه صنعتی و صنعتی را شاهد خواهیم بود و این مسیر نسبتا طولانی ما را به تولید واکسنی مطمئن، کارا و موثر می رساند.

اسحاقی گفت: پس از تولید واکسن، تحقیقات همچنان ادامه خواهد داشت، در خصوص تاثیر و اثربخشی واکسن در فارم و فیلد، تنوع سویه های در گردش و ورود سویه های جدید، حذف برخی سویه ها با مطالعات، پیگیری و انجام می شود که این امر سبب می شود تا در سطح دنیا با تولید کنندگان واکسن رقابت کرده و به روز باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار