مدیر شیلات استان قزوین:
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین از تولید بیش از ۳هزار و ۵۶۴ تن انواع ماهی در مراکز پرورش ماهی این استان، از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد.
کد خبر: ۷۰۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷ 26 January 2019

تولید 3500 تن ماهی در استان قزوینبه گزارش تابناک قزوین ایرج رحمانی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳هزار و ۵۶۴ تن انواع ماهی در استان تولید شده است که این میزان ماهی در ۳۷۷ واحد پرورش ماهی سرد ابی ، گرمابی ، خاویاری و سایر منابع تولید می شود.

به گفته رحمانی فعالیت و پرورش ماهیان در استان قزوین بعد از انقلاب شروع و از دهه ۸۰ به بعد رشد چشمگیری داشته است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر سرانه مصرف ماهی در استان قزوین ۶,۵ کیلو گرم است.

این مسئول گفت : هم اکنون ۱۵۳ واحد پرورش ماهیان سرد آبی ، ۹۶ واحد پروزپرس ماهیان گرمابی ، ۴ مرکز پرورش ماهیان خاویاری ، ۱۰ مورد منابع آبی طبیعی ، ۲۸ مورد منابع نیمه طبیعی و ۸۶ سایت پرورش ماهیان زینتی در استان وجود دارد .

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین اضافه کرد : در حال حاضر یک هزار و ۲۶۱ نفر در بخش تولید ، تکثیر و پرورش انواع ماهیان در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.

به گفته وی در بخش تکثیر نیز سال گذشته دو میلیون ۶۰۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی در ۴ مرکز تکثیر شدند.

رحمانی در ادامه به رشد تولید ماهیان زینتی در استان اشاره کرد و گفت : هم اکنون استان قزوین با تولید سالانه ۲۷ میلیون ۲۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در ۸۶ سایت رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار