یادواره شهدای روستای کلی کلی شهرستان سیروان روز چهارشنبه با حضور امام جمعه و فرماندار سیروان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مسئولان و خانواده های شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۹۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 30 January 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ امام جمعه سیروان در این یادواره گفت: شهدا و ایثارگران از بین بهترین، مومن ترین و شجاع ترین مردان و زنان این مملکت انتخاب شدند.

حجت الاسلام محمدحسن فریادی افزود: بررسی زندگی و سیره هر کدام از این شهدا نشان می دهد که آنها در همه زمینه های اجتماعی، دینی و مذهبی جزو سرآمدان زمان خود بودند.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال راه نجات و سعادت دنیا و آخرت هستیم باید راه و سیره شهدا را ادامه دهیم.

مام جمعه سیروان گفت: برگزاری یادواره های شهدا در جامعه باید فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت را در جامعه اسلامی تبیین و نهادینه کند.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را به معنای دفاع از ارزشها عنوان و بیان کرد: این ارزشها و آرمانها باید برای جوانان، نوجوانان، زنان و مردان بازگو و تشریح شود تا بدانند برای عظمت و اقتدار کنونی کشور هزینه های فراوانی پرداخت شده است.

فرماندار سیروان: حقانیت نظام اسلامی به برکت خون شهدا در جهان اثبات شده است

فرماندار سیروان نیز در این یادواره گفت: حقانیت نظام اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران در جهان اثبات شده است.

جواد رحیمی مقدم افزود: با وجود تمامی تحریم ها و فشارهایی که در این 40 سال بر کشور تحمیل شده است، جمهوری اسلامی در اوج عزت و اقتدار همچنان پابرجاست.

وی تاکید کرد: رمز اصلی ماندگاری و موفقیت نظام اسلامی حضور و همراهی مردم است که اوج آن را می توان در هشت سال دفاع مقدس مشاهده کرد.

وی یادآور شد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و در زمانیکه ارتش در ضعیف ترین حالت خود بود این کشور مورد تهاجم همه جانبه قرار گرفت اما همین حضور مردم باعث شد دشمنان به عقب رانده شوند.

فرماندار سیروان اظهار کرد: همه ما به مشکلات کشور واقف هستیم اما به طور قطع راه عبور از این مشکلات همدلی و برادری است که در طول هشت سال دفاع مقدس بر کشور حکمفرما بود.

رحیمی مقدم تصریح کرد: اکنون نیز همانند آن دوران اولین کسانیکه حاضر به دفاع از این مملکت خواهند شد خانواده های شهدا، جانبازان و عشایر و روستائیان هستند.

رئیس بنیاد شهید ایلام: جامعه مدیون خون شهیدان است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این یادواره گفت: جامعه مدیون خون شهیدان و مجاهدت های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران است.

سلیمان رستمیان با بیان اینکه نسل های آینده نیازمند شناسایی شهدا هستند، افزود: ادامه راه شهدا هزینه می خواهد و در این راه عافیت طلبی پاسخگو نیست.

وی تاکید کرد: کسانیکه برای دفاع از این مملکت جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند هیچگاه فکر نمی کردند بعد از شهادت خانواده هایشان مورد تکریم قرار می گیرند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار