رئیس پلیس فتا استان البرز با اشاره به تبلیغات گسترده در زمینه هدیه شارژ اینترنت رایگان در فضای مجازی گفت: این گونه تبلیغات احتمال ترفند کلاهبرداری را افزایش داده که مردم فریب آن را نخورند.
کد خبر: ۷۱۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ 07 February 2019

سرهنگ محمد اقبالی افزود: کاربران به این نکته توجه کنند که بسیاری از تبلیغات با عنوان هدیه شارژ اینترنت رایگان با هدف کلاهبرداری صورت می گیرد. 
وی اضافه کرد: برخی کاربران برای خرید شارژ اینترنتی ارزان به دلیل ناآگاهی در دام کلاهبرداران قرار می گیرند. 
اقبالی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاص کاربران را وادار به ارائه اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV2 و تاریخ انقضای کارت را در اختیارکلاهبرداران فضای مجازی قرار دهند. 
وی بیان داشت: کاربران درصورت مواجهه با پیشنهادهای جذاب در فضای مجازی از ارائه مشخصات حساب بانکی خود از جمله رمز اینترنتی ، تاریخ انقضا ، 2CVV و ... خودداری کنند. 
وی خاطرنشان کرد: شهروندان در موقع پرداخت اینترنتی وجه از طریق درگاه های الکترونیک بانک ها از صحت و اصالت این درگاه ها اطمینان حاصل کرده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از پروتکل امن https استفاده نمایند. 
رئیس پلیس فتا استان البرز بیان داشت: متقاضیان دریافت شارژ اینترنت فقط از مجاری شرکت های دارای مجوز خریداری کنند تا مورد سواستفاده قرار نگیرند. 
وی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران با تبلیغات اغوا کننده کاربر را به لینک خود دعوت کرده و سپس اقدام به فیشینگ می کنند. 
وی افزود:کاربران درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir موارد را اطلاع دهند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار