رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز اعلام کرد که نخستین سامانه اتوماسیون عملیاتی اورژانس این استان به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر راه اندازی شد.
کد خبر: ۷۱۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 10 February 2019

دکتر مهرداد بابایی اظهار داشت: این سامانه به منظور ارتقای کمی و کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی به بهره‌برداری رسید. 
وی در تشریح فعالیت این سامانه گفت: در این سامانه، کل عملیات انجام شده به صورت یک پرونده الکترونیک، بدون کاغذ(paperless) و قابل ردیابی بوده بطوریکه در شروع عملیات، کارشناسان اورژانس شرح حال بیمار و نشانی وی ثبت کرده و متناسب با نیازها خدمات ارائه می شود.
بابایی گفت: ارائه مشاوره و ثبت شرح حال بیمار وثبت نشانی و نمایش لحظه به لحظه تعداد افراد در انتظار خدمات از ویژگی های این سامانه است .
وی افزود: با اختصاص دادن گوشی همراه یا تبلت به پایگاه های اورژانس و ارسال آنلاین ماموریت و نشانی محل فوریت از طریق اینترنت ، زمان اعلام ماموریت کاهش یافته و فرم های کاغذی ماموریت اورژانس، به کلی حذف شد.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز بیان داشت: به این ترتیب ، ثبت و نگهداری مستندات مأموریت های اورژانس به صورت الکترونیک انجام شده و این امر موجب ساماندهی آمار و اطلاعات و نیز بهره گیری به موقع و آنلاین از آمار را فراهم می کند.
وی اظهار داشت: همچنین با ثبت آنلاین وضعیت بیمار در سامانه ، کل پروسه عملیات قابل مشاهده و نظارت پزشک مقیم مرکز بوده و دستورات لازم درمانی و هدایت بیماربه بیمارستان از طریق این سامانه انجام خواهد شد.
بابایی ادامه داد: با بهره گیری از این امکان ، این فرصت به دست می آید که با تکیه بر آمار صحیح و به موقع ، برنامه های موثری برای بهبود خط مشی ها و ارتقاء کمی و کیفی خدمات تدوین و اجرا شود و بیش از پیش زمینه افزایش رضایت مندی گیرندگان خدمات درمانی پیش بیمارستانی فراهم خواهدشد.
همچنین آمبولانس های اورژانس با لینک دستگاه GPS و پنل ثبت موقعیت آمبولانس با این سامانه ، با دریافت آدرس ماموریت جدید ، نزدیک ترین آمبولانس آماده انجام ماموریت به آدرس موردنظر بدون اتلاف وقت اعزام می شوند.
این امر نیز در کاهش زمان اعلام ماموریت و رسیدن بر بالین بیمار موثر می باشد.
از دیگر مزیت های سامانه نوین عملیاتی اورژانس 115 ، وجود داشبوردهای مدیریتی و کنترل کیفیت به صورت آنلاین می باشد ، بطوریکه مدیر مرکز استان و تیم کنترل کیفیت به صورت آنلاین، به آمار و اطلاعات ماموریت ها و موقعیت مکانی و زمانی آمبولانس ها یاورژانس 115 البرز دسترسی و نظارت داشته و در صورت لزوم ، مداخله سریع خواهند داشت.
همچنین در صورت لزوم انتقال به مرکز درمانی ، بیمارستان مقصد به صورت آنلاین قبل از انتقال بیمار به آن مرکز به وسیله لینک تعبیه شده در بخش تریاژ از وجود بیمار ، علت بیماری و شرایط بالینی وی مطلع شده وپرسنل اورژانس بیمارستان با آماده نمودن دارو و تجهیزات متناسب با بیماری ،آماده پذیرش بیمار خواهند بود.
نکته قابل توجه اینکه در پایان ماموریت قابلیت نظرسنجی آنلاین توسط بیمار و سوپروایزر اورژانس بیمارستان فراهم شده و در لحظه اتمام ماموریت، با ارسال پیامک به مرکز مسئول شیفت اورژانس115در خصوص کیفیت اقدامات درمانی انجام شده توسط تکنسین های اعزامی مطلع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار