قائم مقام کمیته امداد استان قزوین گفت: 3هزار و 243 نفر از مددجویان استان قزوین در دوره‌های حرفه‌آموزی و کاریابی با هدف ارتقای سطح علمی و عملی آنان جهت ایجاد اشتغال‌های پایدار شرکت کردند
کد خبر: ۷۱۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 23 February 2019

مهارت‌آموزی به مددجویان قزوینی برای ایجاد اشتغال‌ پایدار

به گزارش تابناک قزوین، امیر محبی، قائم مقام کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: مهارت‌آموزي راهي براي رفع بيکاري است و برای رفع دغدغه شغلي بايد افراد جویای کار را به سمت آموزش‌هاي مهارتي يا حرفه آموزي هدايت داد.

محبی افزود: در این راستا کمیته امداد استان در 10ماه سال جاری برای آموزش 3هزار و 200نفر از مددجویان برنامه ریزی کرده بود که این نهاد بیش از  برنامه‌ریزی انجام شده به تعهدات خود عمل کرده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از طریق ارتقاء سطح علمی و عملی، فنی و مهارتی جهت ایجاد اشتغال‌های پایدار در سطوح مختلف مقدماتی(کارآفرینی، کسب و کار و فرهنگی و....)، آموزش‌های مهارتی و آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزار می‌شود.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین افزود: بسیاری از آموزش‌های مهارتی به صورت کارگاهی در سطح ادارت انجام شده است، به طوری که تعداد 25 کارگاه تابلو فرش، گلیم‌بافی، خیاطی، چرم دوزی، پرورش گیاهان دارویی و کشت زعفران با تعداد 580 کارآموز تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین در راستای توسعه و بهبود کیفیت آموزش‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات سایر دستگاه‌ها تفاهم نامه‌ها متعددی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و آموزشگاه های آزاد و خصوصی در سطح استان برای برگزاری دوره‌های آموزشی منعقد و در حال انجام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تقويت آموزش‌هاي مهارتي با رويکردهای جدید و مشاغل نو از اهداف اصلی برگزاری دوره‌های آموزشی است  و این مهم ظرفيت هاي بسيار زيادي را براي ايجاد اشتغال فراهم مي کند.

محبی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای توانمند سازی شغلی و مهارت آفرینی مددجویان است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در پایان گفت: با هدف آماده سازی مددجویان جهت ورود به بازار کار، کارآفرینی، توانمندسازی و توسعه شغلی، دوره‌های آموزشی کاربردی و تخصصی برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار