نماینده آیت الله سیستانی در ایران:
نماینده آیت الله سیستانی در ایران گفت: جوامع اسلامی می توانند ضمن احترام به یکدیگر، با داشتن نیت الهی اختلاف سلیقه ها را کنار گذاشته و موجبات پیشرفت ملت های اسلامی را فراهم کنند.
کد خبر: ۷۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 05 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در دیدار هیاتی متشکل از رییس انجمن تخصص های پزشکی، روسای دانشگاه های میسان و جابرابن حیان عراق و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: ما باید احساس کنیم که یکی هستیم و اختلافات را کنار گذاریم. 

وی مهمترین مساله مسلمانان را استفاده از بسترهای ارتباطی و تبادل فرهنگی دانست و خواستار توجه بیشتر به این دو مقوله مهم شد. 

وی بیان کرد: به ما مسلمانان تلقین کرده اند که نمی توانیم، ولی واقعیت امر این است که بهترین و بیشترین قابلیتها در وجود مسلمانان جهان نهفته است و مسلمانان ایران و عراق نیز از این قاعده جدا نیستند فقط کافی است به خودباوری لازم برسیم و به تفکرات خود جامه عمل بپوشانیم. 

شهرستانی خاطرنشان کرد: ما باید شیوه مدیریت خود در جوامع مسلمانان را مورد بازنگری قرار دهیم، زیرا عدم توجه به تبادلات فرهنگی و استفاده نکردن از ظرفیت های ملل مسلمان مانع پیشرفت جوامع اسلامی شده است. 

وی ادامه داد: البته باید گفت با این وجود در برخی از مسائل علمی پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته است، ولی کافی نیست و باید با سرعت راه توسعه را پیمود. 

ابوالفضل ایرانی خواه رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: ما ثابت کرده ایم که می توانیم قوانین ظالمانه دنیا را تغییر دهیم و بر اساس وعده خداوند آینده از آن ماست، به شرطی که اتحاد عمیق و صادقانه داشته باشیم و اختلافات فی مابین خود را حل کنیم. 

هیات عراقی پیش از این دیدار از موزه امام علی(ع) متعلق به حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی بازدید کردند. 

حضور این هیات عراقی به دنبال امضای تفاهمنامه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و وزارت علوم عراق صورت گرفت و هدف از سفر این هیات به قم، مذاکره در زمینه های تبادل دانشجو، همکاری های علمی و تحقیقاتی و همچنین استفاده از تجارب پزشکی بین دو کشور بود. 

این هیات عراقی در سفر خود به استان قم، که روز گذشته انجام شد از امکانات و ظرفیت های آموزشی، پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی قم از جمله دانشکده های دندانپزشکی، پیراپزشکی و مراکز درمانی شهید بهشتی و ایزدی قم بازدید کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار