رئیس اتاق اصناف استان البرز گفت: از کسبه استان البرز تقاضا دارم برای تامین لوازم خانگی نیز ما را همراهی کنند زیرا تا کنون به اندازه کافی مردم خوب کشورمان آذوقه برای سیل زدگان فراهم کرده اند و در حال حاضر ایجاد سرپناه و بازگشت به زندگی اولیه باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 18 April 2019
رئیس اتاق اصناف استان البرز درباره طرح جهاد همبستگی ملی سازمان بسیج در قالب هر کاسب یک کالای اساسی برای سیل زدگان گفت: اصناف همواره پای کار بوده و برای رضای خدا دست مردم را گرفته است.  
حمید کریمی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر هموطنانمان در استان های سیل زده با گرفتاری ها و معضلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند، افزود: مجموعه اصناف 100 درصد به تامین کالای اساسی برای سیل زدگان ورود خواهد کرد و از کسبه استان به واسطه راهی کردن کمک هایشان به استان های لرستان و گلستان قدردانی می کنم.  
کریمی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح جهاد همبستگی ملی آمادگی 100 درصدی خود را اعلام می کنیم، تصریح کرد: مرکز نیکوکاری اصناف استان البرز دایر بوده و کسبه می توانند برای کمک به سیل زدگان هماهنگی های لازم را داشته باشند.  
وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک اصناف در راستای تامین لوازم خانگی گامی مثبت برداریم اما در مقوله ساخت و ساز منازل باید دولت ورود کند و این وظیفه بر گردن قوه مجریه است، اما مردم دیگر استان ها همانند البرز باید گوشه ای از کار را به دست گرفته تا کشور از بحران کنونی خارج شود. 
 کریمی ضمن قدردانی از بسیج و سپاه، افزود: در زلزله سرپل ذهاب با همراهی نیروهای بسیج و سپاه در منطقه تپانی حضور پیدا کردم و از نزدیک تلاش عاشقانه و صادقانه نیروهای بسیجی را در کنار ارتش برای کاهش آلام سیل زدگان مشاهده می کردم.  
وی با اشاره به اینکه کمک های اصناف به زلزله زدگان کرمانشاه نیز با هماهنگی سپاه وارد سرپل ذهاب شد، اظهار داشت: سپاه و بسیج مرد روزهای سخت کشور هستند، البته نمی توان از خدمات گسترده ارتش در هر حادثه ای چشم پوشی کرد.  
کریمی تصریح کرد: دستگاه های دولتی، ارتش، سپاه، بسیج با همراهی نهادهای مردمی همانند اصناف می توانند مشکلات مردم را به حداقل برسانند و البته در راستای سیل اخیر اصناف البرز به هموطنان خود کمک هایی را بر حسب وظیفه ارائه کرده است.  
وی گفت: 5 فروردین 98 اصناف البرز علی رغم تعطیلی انبارها و واحدهای صنفی 10 کامیون با بدرقه استاندار البرز روانه گلستان شد و دومین محموله کمک نیز 24 فروردین در قالب 1 تریلی 22 تنی سیب زمینی و پیاز، 80 هزار گونی و 20 کامیونت مایحتاج ضروری به استان خوزستان ارسال شد.  
کریمی با اشاره به اینکه ارزش محموله ارسالی به گلستان را 500 میلیون تومان و محموله دوم ارسالی به خوزستان را  1 میلیارد و 700 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: به اذعان مسئولین اصناف در زمینه کمک رسانی اصناف همواره گام اول را برداشته و از جایگاه ویژه ای بین مردم برخوردار است.  
رئیس اتاق اصناف استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: مرحله سوم کمک های ارسالی البرز به خوزستان روز دوشنبه هفته آتی در قالب 15 کامیون ارسال خواهد شد که صرفا 20 تن برنج در این محموله وجود دارد و بازار مطهری نقش ویژه ای در جمع آوری این اقلام داشته است.  
برچسب ها: اصناف ، سیل ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار