فرمانده انتظامی البرز گفت: جوان 16 ساله ای که با طراحی اپلیکیشن های جعلی از مردم کلاهبرداری می کرد در شهرستان ساوجبلاغ این استان دستگیر شد.
کد خبر: ۷۳۷۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 24 April 2019

سردار عباسعلی محمدیان افزود: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مبنی بر اینکه فردی طی برداشت های متوالی مبلغ 20 میلیون ریال از حسابش برداشت شده، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی حسابی که پول به آن واریز شده بود را مسدود و در ادامه آی پی مورد استفاده استعلام و شخص استفاده کننده در یکی ازشهرستان های غرب استان تهران شناسایی شده که مشخص شد که نامبرده دانش آموز 16 ساله بوده است.
محمدیان خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این فرد نرم افزاری را که تهیه کرده با استفاده از اپلیکیشتن های تبلیغاتی جعلی که قابلیت ارائه خدمات بانکی را دارد اقدام به برداشت 200 میلیون ریال ازحساب کاربران کرده است.
وی بیان داشت: متهم مبلغ مورد ادعای شاکی را عودت و برای انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه بسیاری از اپلیکیشین ها ازنام و ظاهر برنامه های معروف برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند از کاربران خواست قبل ازنصب این برنامه ها از هویت اصلی آن مطلع و سپس اقدام به نصب آن کنند.

برچسب ها: دستگیری ، جاعل ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار