نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هزار و 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که در حدود 10 درصد آن در تولید نقش دارد و بقیه آن سرگردان و در دست دلالان است.
کد خبر: ۷۵۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 01 June 2019

 نماینده مردم قائم‌شهر و حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی گفت: هزار و 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که در حدود 10 درصد آن در تولید نقش دارد و بقیه آن سرگردان و در دست دلالان است.

به گزارش فارس از شهرستان قائم‌شهر، عبدالله رضیان جمهه شب در نشست خبری خود با خبرنگاران حوزه انتخابیه با بیان اینکه باید شرایط مدیریتی کشور را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که فضای ایجاد شده موجب رونق کشور شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی که در حال حاضر داریم، مسئله اشتغال است.

*تحریم، برگشت پول را با مشکل روبرو کرده است

وی افزود: در یک‌سال اخیر و با توجه به افزایش تحریم‌ها، شرایط اشتغال در کشور بسیار سخت‌تر شده است چراکه در فضای تحریم، بخش‌های صنعتی دچار مشکل و بحران در تولید شدند.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت ارز یک تیغ دولبه است که یک بخش آن می‌تواند موجب خلل و بخش دیگر پیشرفت در تولید را به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه، قاچاق منسوجات سبب شد تا در تولید واحدهای نساجی خلل وارد شود، اظهار کرد: تحریم، برگشت پول را با مشکل روبرو کرده و همین امر سبب شد در واحدهای تولیدی تعدیل نیرو انجام شود.

رضیان ادامه داد: هزار و 800 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور داریم که در حدود 10 درصد آن در تولید نقش دارد و بقیه آن سرگردان و در دست دلالان است.

*مالکان فعلی باشگاه نمی‌توانند با هم کار کنند

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به باشگاه و تیم نساجی اشاره کرد و گفت: با تمام تلاش خود سعی داریم تا پروژه ورزشگاه شهیدوطنی را به پایان برسانیم و تاکنون 11میلیارد تومان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: آقایان صنیعی‌فر و حدادیان (مالکان فعلی باشگاه) نمی‌توانند با هم کار کنند و اختلاف دارند و ما تلاش می‌کنیم تا اختلاف نظر بین مالکان مرتفع شود.

رضیان با بیان اینکه استاندار مازندران در نظر دارد تا سرمایه‌گذار سومی را وارد کند، اظهار کرد: با شرکت شستا صحبت‌هایی انجام شده و به اتفاق نظرهایی رسیدند که باید در این مورد تفکرات خوبی انجام شود.

*برخی از صاحبان واحدهای تخریبی پای کار نمی‌آیند

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به خسارات سیل در شهرستان‌های سیمرغ و سوادکوه اشاره کرد و گفت: در شهرستان سیمرغ حدود 160 واحد مسکونی آسیب کلی دیدند که در حال رفع مشکل آنان با بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و ادارات تابعه هستیم تا بعضی از واحدها تا یک ماه دیگر از نو ساخته شود ولی متأسفانه برخی از صاحبان واحدهای تخریبی پای کار نمی‌آیند.

وی تصریح کرد: در شهرستان سوادکوه حدود 180 نقطه رانش زمین داشتیم که فرماندار این منطقه پیگیر این مشکل است.

رضیان در پاسخ این پرسش که در انتخابات سال جاری شرکت می‌کنید یا خیر افزود: مصمم هستم و در این دوره هم شرکت خواهم کرد.

*سعی کردیم وضعیت اشتغال در نساجی شماره یک تغییر نکند

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی به نساجی شماره یک اشاره کرد و گفت: باید تکنولوژی آن به‌روز شود و طی جلسه‌ای که با استاندار داشتیم قرار شد مجموعه‌ای از بدنه دولتی بیاوریم تا بتواند در آنجا کار کند و اتفاقی که مورد نظر ما است رخ دهد و تا به حال سعی کردیم وضعیت اشتغال در این واحد تولیدی تغییر نکند و فعلا به همان صورت مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای هر محصول تولیدی را نرخ‌گذاری کند، اظهار کرد: کالاهایی که در حال حاضر تولید می‌شوند مانند خودرو، باید بیش از میزان مصرف داخل وارد و قیمت محصول ثابت شود ولی این گونه نیست و در هم ریختگی بازار، متولی ندارد و این نقد به دولت وارد است که نتوانست آن را مدیریت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار