حکمتیان می گفت در برخی زمان ها که امکان حضور مسئولان استانی در منطقه وجود داشت اما یکبار کسی از استان به بچه های رزمنده ما در ان مناطق سرکشی نکرد و زندگی در شرایط سخت و دیار غربت واقعا سخت است.
کد خبر: ۷۵۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۸ 04 July 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، این روزها یگان‌های تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد بعد از انجام موفق ماموریت مرزبانی در شمال غرب کشور به استان باز گشته اند و انگونه که فرمانده این تیپ می گوید به فرماندهان ارشد اعلام کرده اند که از لحاظ رزمی کاملا آماده حضور در دیگر نقاط که تشخیص داده شود ، هستند.
سرهنگ پاسدار حکمتیان که روز گذشته میزبان جمعی از اصحاب رسانه بود ، جزئیاتی از نوع عملیات و عملکرد این تیپ در مناطق مرزی شمال غرب را بیان کرد.
تیپ 48 فتح خوش درخشید
حکتیان گفت: با وجود بازگشت غرور آفرین تیپ 48 فتح از شمال غرب کشور سخت گذر بودن مرزهای تعیین شده در ارتفاع بالاتر از دو هزار متر ، دلاوران این تیپ همیشه سرافراز در انجام همه ی ماموریتهای محوله خوش درخشیدند .
سرهنگ پاسدار حکمتیان افزود : پاسداری از 25 کیلومتر از نقاط مرزی شمال غرب به عهده ی این تیپ محول شد که با انجام ماموریتهایی از جمله شناسایی ، مقابله با منافقین و اشرار و گروههای تروریستیبه کار خود پایان داد.
حکتیان افزود : اگر در گذشته تهدیدات امنیتی مربوط به گروه های سنتی کومله و دموکرات بود اما اکنو گروه های تروریستی جدید مانند ، پ.ک.ک و پژاک و همچنین سوداگران مرگ و قاچاقچیان به میدان آمده بودند که به شدت هم مجهز و از طرف دشمنان تامین می شدند .
 
دلتنگی های مردترین مردان کهگیلویه و بویراحمد / امان از بی کسی در دیار غربت!

اقدام ما فقط قدرت سخت نیست
حکمتیان در ادامه به نوع عملیات های تیپ 48 فتح اشاره کرد و گفت : اقدام ما فقط محدود به عملیات های سخت نظامی نیست بلکه ما متناسب با هر سناریویی اقدام مورد نظر را انجام می دهیم و این بدان معنی است که باید در زمینه تهدیدات اطلاعات کافی داشته باشیم.
فرمانده تیپ 48 فتح گفت : شناخت کامل اطلاعاتی از حوزه تهدیدات باعث شد که ما ضمن مبارزه با تروریست ها ، منافقین و قاچاقچیان ، در مناطق مرزی کمک زیادی هم به رفع مشکلات مردم بومی در روستاهای مرزی بنماییم.
حکمتیان همگرایی میان مسئولان برای کمک به رفع نیازهای مردم را از جمله موارد تشخیصی فرماندهان تیپ 48 فتح عنوان می کند و اقدامات مجموعه را در راستای کمک به مسئولان برای رفع این مشکلات بیان می کند.
وی معتقد است تشخیص تسهیل کار مردم از جمله نکات کلیدی بود که با در نظر گرفتن آن باید روحیه امید و اعتماد را به مردم  القاء می کرد که بر همین اساس تیپ 48 فتح دقیقا در روزی که در حال برگشت از شمال غرب بود در مسیر از حادثه دنا باخبر می شود و در آن لحظه به جای آمدن به سمت یاسوج ، فورا به محل ارتفاعات دنا اعزام و کار جستجو و کمک به تعیین وضعیت هواپیما را آغاز کرد.
حکمتیان اینگونه ادامه داد که ما خود را آماده ارائه خدمت به مردم می دانیم و در هر لحظه ای که احساس نیاز شد فورا به محل رفته ایم و کمک کرده ایم. برای نمونه به ما اعلام شد که در جاده جوخانه شهرستان چرام بر اثر بارش شدید برف تعدادی مسافر و خودرو در جاده گیر افتاده اند که ما بدون از کوچکترین تعللی خودروهای تاکتیکی خود را به منطقه اعزام کردیم و اگر این اقدام را به فوریت انجام نمی دادیم مطمئنا تلفات انسانی داشتیم.
آیا سپاه در اقدامات ، آتش به اختیار عمل می کند؟
حکمتیان در مورد اقدامات سپاه در کمک رسانی به مردم گفت که اکنون مردم از ما مطالبه گر در خدمات رسانی شده اند هر چند که ما در هر جا که اعلام کنند با تمام وجود کمک خواهیم کرد اما این اشتباه است که رفع مشکلات را از ما مطالبه کنند .
وی ادامه داد که تیپ 48 فتح از ظرفیت بسیار خوب امکانات برخوردار است و هر جا که مسئولان دولتی نیاز داشته باشند بدون از فوت وقت به محل کمک رسانی به مردم خواهیم رفت که البته در این زمینه عده ای می گفتند و می گویند آیا سپاه در کمک رسانی" آتش به اختیار" عمل می کند؟! که ما گفته ایم و می گوییم در هیچ جایی بدون از هماهنگی با مدیران و مسئولان مربوطه وارد میدان کمک رسانی نشده ایم و ما در هماهنگی کامل با مدیریت واحد وارد میدان شده ایم.
سرهنگ حکمتیان گفت ، در زمان وقوع سیل ها تشخیص داده شد که ما با تجهیزات مان به منطقه سیلاب کلوار برویم و ما هم نیروهایی به منطقه اعزام کردیم اما در مسیر اهالی روستاهایی نزد ما می آمدند و تقاضای کمک می کردند که در همان نقطه با مسئولان مربوطه تماس می گرفتیم و از ان ها می پرسیدیم لازم است ما کمک کنیم یا خود دستگاه اجرایی امکانات به منطقه می فرستند که آن ها هم یا می گفتند تجهیزات می فرستیم و یا اینکه از ما می خواستند به آن ها کمک کنیم و اینگونه نبوده و نیست که ما جداگانه و خودسر کمک کنیم بلکه حتما در قالب هماهنگی کامل و تیمی با دستگاه های دولتی کار می کردیم و می کنیم.
آیا تیپ 48 فتح به شرق کشور می رود؟
حکمتیان در ادامه سخنان خود با گرامیدات یاد و خاطره ی هفت شهید این تیپ در عملیات پاکسازی شمال غرب در اوایل دهه ی نود گفت : یگانهای رزمی این تیپ برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب اسلامی در آمادگی کامل هستند .
وی اینگونه بیان می کند که به فرماندهان ارشد کشور اعلام کرده ایم که تیپ 48 فتح کاملا اماده حضور در هر نقطه ای از کشور که تهدیداتی تشخیص داده شود هستند.
فرمانده ی تیپ 48 فتح استان همچنین افزود: یگانهای این تیپ برای مرزبانی از خطوط مرزی شرق کشور نیز اعلام آمادگی کرده و چنانچه ماموریتی محول شود با اقتدار تمام ماموریت خود را آغاز می کنیم .
دلتنگی های مردترین مردان کهگیلویه و بویراحمد 
اما شاید تامل برانگیز ترین سخنان فرمانده تیپ 48 فتح گلایه هایی بود که از مدیران ارشد استان داشت!
حکمتیان می گفت ما در شمال غرب کشور بیش از آن که سختی جنگ با دشمن را احساس کنیم ، از جنگ با طبیعت سختی های زیادی را متحمل می شدیم. برای نمونه وقتی بیش از 6 ماه منطقه مرکزی پایگاه ما زیر برف بود و باز نمودن جاده آن در این مدت تقریبا محال بود ، با همه وجود تلاش داشتیم که امنیت مرزها را حفظ کنیم و خوشبختانه کارنامه موفقی هم از خود برجای گذاشتیم.
حکمتیان می گفت در برخی زمان ها که امکان حضور مسئولان استانی در منطقه وجود داشت اما یکبار کسی از استان به بچه های رزمنده ما در ان مناطق سرکشی نکرد و زندگی در شرایط سخت و دیار غربت واقعا سخت است.
البته گلایه فرمانده تیپ 48 فتح از مسئولان محدود به سرنزدن ان ها در مناطق مرزی محدود نبود ! وی می گفت که هنوز مدیران دولتی به تیپ 48 فتح در مرکز استان هم سر نزده اند که ببینند ما چه امکاناتی داریم و تا چه اندازه می توانیم در رفع مشکلات مردم کمک کار باشیم. هر چند تاکنون و در هر بحرانی جلوتر از هر نیرو یا دستگاهی در صورت اعلام ، وارد میدان کمک شده ایم.
 امان از بی کسی در دیار غربت!
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار