ماجرا از یک هشتگ شروع شد، هشتکی که به ظاهر مطالبه‌ مردم شهرستان ملارد است.
کد خبر: ۷۷۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲ 11 August 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ هشتگ مرگ تدریجی ملارد در فضای مجازی به خصوص توئیتر این روزها جزء بیشترین هشتگ‌هایی بود که در بین مردم دست به دست شد. به ظاهر انگار مردم شهرستان بودند که مطالبات خود را با این هشتگ در فضای مجازی درخواست می‌کردند تا شاید به گوش مسئولان برسد، اما این هشتگ ماجرای جالبی دارد.

این ماجرا ما را راهی ملارد کرد. تصمیم گرفتیم به صورت حضوری از شهر دیدن و با مردم شهرستان گفت‌وگو کنیم و ببینیم واقعیت ماجرا چیست. در ابتدا به دیدن حاج آقا حسینی امام جمعه شهرستان رفتیم. ایشان از ناراحتی خود و مردم قدیمی ملارد برایمان و همچنین از بی اطلاعی مردم درباره این هشتگ به ما توضیحاتی دادند.

هنگامی که حاج آقا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته به موضوع این هشتگ‌ها در فضای مجازی اشاره کردند، مردم بی اطلاع بودند، اما جای سئوال است که منشأ این مطالبات به ظاهر مردمی که مربوط به مشکلات ملارد می‌شود چیست و کجاست؟ ملارد نیز مانند تمامی شهرستان‌های دیگر مشکلاتی دارد، اما چرا این هشتگ برای ملارد به راه افتاده است؟

امام جمعه شهرستان ملارد از تلاش‌ مسئولان برای توسعه این شهرستان گفت و افزود: زیر ساخت‌های درمانی این شهرستان در سال گذشته زیر خط فقر بود، اما قرار است که بیمارستان ملارد طی ماه‌های آینده افتتاح شود.

او ادامه داد: مصوبه ساخت بیمارستان در دستور کار دولت قرار نگرفته بود و هنگامی که رئیس جمهور قصد ورود به ملارد را داشت، من در جلسات اعلام کردم که اگر ساخت بیمارستان جزء مصوبات قرار نگیرد، به استقبال رئیس جمهور نخواهیم رفت.

حاج آقا حسینی با بیان اینکه درست است که زیرساخت‌های ملارد ضعیف است، اما این شهرستان در حال حرکت به سمت توسعه است، افزود: شهرستان ملارد پایتخت قارچ کشور است، ورزشکاران ملارد همواره در ورزش مقام‌های بالایی را کسب کرده‌اند و در زمینه‌های مختلف این شهرستان قابلیت‌های مناسبی دارد.

از دفتر امام جمعه شهرستان ملارد به سمت فرمانداری رفتیم تا دیداری با فرماندار این شهرستان داشته باشیم و در مورد مشکلات به وجود آمده با ایشان نیز صحبت کنیم. فرماندار نیز به تازگی از این هشتگ باخبر شده بود و بسیار از این مسئله اظهار ناراحتی کرد و گفت: ملارد شهر شهدای اقتدار است و شعار این شهرستان بعد از چهل سالگی انقلاب، "ملارد در مسیر توسعه " است.

فرماندار ملارد در ادامه گفت: در ۶ ماه گذشته ۶ سالن ورزشی در ملارد افتتاح کردیم و شروع این ماجرا و انتشار این هشتگ نشان می‌دهد چیزی جز تخریب شهرستان ملارد به دنبال آن نبوده است، چرا که هیچ کدام از منتشر کنندگان این توئیت‌ها از مردم این شهرستان نبودند و معلوم نیست چه اشخاصی هستند و با چه هدفی دست به این کار زده‌اند.

درباره فیلمی که از حمله عده‌ای از افراد خلافکار با چاقو به مردم در توئیتر منتشر شده بود، صحبت کردیم که فرماندار گفت: فیلم برای سال گذشته است و این افراد توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند و حتی تصاویری که در توئیتر از کودکان کنار خیابان منتشر شده، مربوط به ملارد نیست و نمی‌دانیم تصاویر از کجاست.

توکلی بیان کرد: هنگامی که در دو دهه ۴۰۰ هزار نفر به شهر کوچکی مثل ملارد وارد شوند، قطعا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید، اما همواره در تلاش هستیم که این مشکلات را به حداقل برسانیم.

او افزود: آب مورد نیاز شهرستان ملارد از آب‌های زیرزمینی و چاه تأمین می‌شود و از آب سد کرج هیچ بهره‌برداری صورت نمی‌گیرد. البته گاهی دچار کمبود و قطعی آب هستیم،  حال اگر آب سطحی به شهرستان ملارد داده شود، قطعا مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.

در توئیت‌هایی که با هشتگ مرگ تدریجی ملارد منتشر شد با اغراق اشاره به تعداد زیاد سگ‌های ولگرد شده بود، اما با انجام گشتی در سطح شهر تعداد انگشت شماری از سگ‌های ولگرد را مشاهده کردیم و جالب تر اینکه در حین مصاحبه با فرماندار دقیقا لحظه‌ای که گفت مشکلی در شهر ملارد وجود ندارد، ناگهان سگ ولگردی از کنارمان رد شد.

انتشار تصاویر مربوط به تعداد زیاد معتادان در سطح شهرستان ملارد از دیگر توئیت‌هایی بود که طی چند روز گذشته بین کاربران فضای مجازی دست به دست شد، در حالی که در زمان حضور ما در این شهرستان تعداد اندکی از آن‌ها را مشاهده کردیم که برای نمونه یکی از آن‌ها در حالت ایستاده چرت می‌زد.

بله وجود سگ‌های ولگرد، تعداد بسیار معتادان در کنار خیابان و غیره از جمله مشکلات شهرستان ملارد بود، اما نه به آن صورتی که در فضای مجازی مطرح و نشان داده شده بود، چراکه در تمام شهر‌ها مشکلاتی وجود دارد، اما در ماجرای راه افتادن هشتگ علیه ملارد کمی اغراق شده و دور از واقعیت است.

فرناز عبدالمحمدزاده

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
آقا دقیقا عینه واقعیته بنده خودم 20 ساله ساکن مارلیک از شهرستان ملارد هستم . گله های 7و8و10 تایی سگ های ولگرد مخصوصا صبح های زود و پرسه زدن در شهر کاملا درسته وجود فراوان معتادهای کارتون خواب و زباله گرد اعم از زن و مرد به وفور و فراوان هر ساعتی از شبانه روز دیده میشود نشستن اکیپی این زنان و مردان معتاد کنار هم برای استعمال مواد مخدر در هر ساعت شبانه روز در منطقه سرآسیاب و مارلیک و بلوار کشاورز روبروی خود شهرداری ملارد و فرمانداری جدید کاملا واضح و مشهود هست و تبدیل به صحنه های کاملا عادی شده انواع و اقسام بزهکاری و دزدی های خرد فراوان هست تا دلتان بخواهد موتور سوار های ارازل و اوباش که فروشنده مواد مخدر با همین موتورها هستند وجود دارد و مشکلات دیگر از قبیل بار فروشهای وانتی که میوه و سبزیجات و هندوانه و خربزه میفروشند که تعدادشان اینقدر بالاست که به جراعت میگویم که تمام خیابانهای مارلیک را بند آورده اند و هیچکس حتی شهرداری و نیروی اتنظامی حریفشان نیستند. بنده قاطع میگویم با 20سال سابقه سکونت در اینجا که اوضاع خیلی خرابتر از این هشتگی که راه افتاده هست است و آقای فرماندار یا نمیداند و تا به حال در ساعت های مختلف در شهر بازدید نداشته اند یا خود را به اونرا زده اند جناب آقای فرماندار فقط یه سری به خیابان کاشانی و خیابانی که مجتمع ظفر در آن قراردارد بزنید متوجه اوضاع وخیم اینجا میشوید بقیه جا پیشکش.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار