کد خبر: ۷۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 17 August 2015
مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به مسائل اجتماعی شود، گفت: متأسفانه آمار فرار دختران از منازل بین ۱۴ تا ۱۸ سال رو به افزایش است.

احمد دلبری در همایش نقش سلامت روانی - اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی اظهار داشت: سلامت در سه بُعد جسمی، اجتماعی و روانی تعریف شده است که در کشور ما کمتر به جزو اجتماعی آن پرداخته شده است.

وی افزود: اختلال روانی در بین زنان 38 درصد و در بین مردان 28 درصد طبق آمار اعلام شده است.وی با اشاره به اینکه جنس مسائل اجتماعی با مسائل زیستی متفاوت است، گفت: در سطح کشور موفقیت‌های زیادی در حوزه بهداشت و از جمله در حوزه بهداشت انجام شده است که می‌توانیم از این ظرفیت در حوزه مسائل اجتماعی و روانی نیز استفاده کنیم.
دلبری در ادامه این همایش به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 6 درصد از ازدواج‌ها در سال 93 کاهش و 5 درصد از میزان طلاق‌ها در سال گذشته افزایش یافته است که بر اساس آمار در هر ساعت 19 طلاق ثبت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: طلاق در سال 93 به شکل گسترده‌ای صورت گرفته است که آمار نشان می‌دهد که بیشترین طلاق‌ها در سن 25 تا 29 سالگی بوده است که بر اساس همین آمار 70 درصد از طلاق‌ها خاص افراد زیر دیپلم و دیپلم بوده است.

در ادامه این همایش به فرار دختران از منزل اشاره کرد و گفت: فرار دختران در سنین نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد و ما بنا داریم برای رفع این پدیده و آسیب الگویی از خانواده متعالی و توانمند شده را طراحی کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران بیان داشت: متأسفانه نقش بهزیستی کمتر به سمت صیانت خانواده‌ها رفته است و ما بنا داریم این موضوع را پررنگ‌تر در سطح خانواده‌ها انجام دهیم.
وی از طرح پیوست خانواده در بهزیستی اشاره کرد و گفت: چند سال قبل نیز این طرح در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد اما ابتر ماند و ما آمادگی داریم این موضوع را پیگیری کنیم.

دلبری در ادامه این همایش به آمار فرار دختران از منزل اشاره کرد و گفت: متأسفانه این پدیده روز به روز در حل افزایش است و سالانه 10 الی 15 درصد از دختران بین 14 تا 18 سال از منازلشان فرار می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری استانداری تهران و سازمان بهزیستی توجه ویژه‌ای به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه استان تهران صورت گیرد.
منبع :روزنامه امتیاز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار