چند ماهی از گفته‌های مسوولان مربوط می‌گذرد اما متاسفانه تردد مسافربر‌های شخصی در سطح شهر بیشتر شده و وجود تاکسی‌های زرد رنگ کمتر. سر هر چهارراه خودرو‌های پلیس راهنمایی رانندگی خودنمایی می‌کنند اما خبری از جریمه مسافران و رانندگان این خودروها نیست.
کد خبر: ۷۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷ 09 March 2015
تابناک بوشهر: مسافربرهای شخصی با پلاک‌ شهرهای مختلف، همچنان در سطح شهر جولان می‌دهند و هر کدام به هر شیوه‌ای که خود می‌خواهند نرخ تعیین می‌کنند و مردم به‌دلیل کم بودن تاکسی‌های مجوزدار، مجبورند از این خودروها برای عبور و مرور استفاده کنند.

متاسفانه در بندر بوشهر، رانندگانی از سایر شهرها به این شهر می‌آیند تا مسافرکشی کنند و آخر شب‌ها نیز به شهر خود بازمی‌گردند. این مورد می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد. استان بوشهر جوانان زیادی دارد که برخی بومی و برخی غیر بومی هستند. تردد در شهر بوشهر با تاکسی‌های بدون مجوز خطر بسیار بزرگی است که مسوولان مربوط باید هر چه زودتر نسبت به ساماندهی این تاکسی‌ها اقدام کنند تا مردم با آسودگی خیال بیشتری در شهر رفت و آمد کنند.

چندی پیش در گفت‌و‌گویی که با رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر داشتیم، وی از اختصاص دادن تسهیلات به رانندگانی خبر داد که اقدام به گرفتن مجوز کنند.  رئیس پیشین سازمان تاکسیرانی بوشهر گفت: این سازمان پرداخت 35 درصد هزینه بیمه شخص ثالث تاکسی‌های مجوز‌دار را برعهده گرفته تا با این اقدام، رانندگان خودروهای مسافربر بدون مجوز که در خیابان‌ها جولان می‌دهند، تشویق شوند مجوز بگیرند.

علاوه بر امنیت مردم، امنیت شغلی رانندگان نیز در خطر است و این اقدام به‌طور قطع می‌تواند با کمک به رانندگان تاکسی‌های مجوزدار به سرانجام خوبی برسد.

مسوول آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان بوشهر هم چندی پیش گفت: یک‌سری مصوبات نهایی شده که طبق یکی از این مصوبه‌ها، در جدول جرائم رانندگی برای حمل مسافر با خودروی پلاک شخصی، جریمه‌ای به مبلغ سه هزار تومان پیش‌بینی شده است‌.

بنا به گفته‌های سروان آبادی، در دو ماه اول سال جاری، 743 مورد خودرو در بوشهر جریمه شده و 201 مورد نیز تا 16 خرداد اعمال قانون شده‌اند که از هر 30 مورد 11 مورد آن مربوط به مسافربرهای شخصی بوده‌اند.  وی همچنین از توبیخ و جریمه مسافرانی که در مسافربر‌های شخصی نشسته‌اند، خبر داده بود.

چند ماهی از گفته‌های مسوولان مربوط می‌گذرد اما متاسفانه تردد مسافربر‌های شخصی در سطح شهر بیشتر شده و وجود تاکسی‌های زرد رنگ کمتر. سر هر چهارراه خودرو‌های پلیس راهنمایی رانندگی خودنمایی می‌کنند اما خبری از جریمه مسافران و رانندگان این خودروها نیست. 

حتی شنیده ‌شده طرحی به تصویب رسیده که مانند جریمه موتورداران بدون کلاه، مسافربر‌های بدون مجوز را هم توقیف می‌کند.

با توجه به رسانه‌ای شدن صحبت‌های این مسوولان، باز هم رانندگان مسافربر‌های شخصی برای گرفتن مجوز‌، اقدامی صورت نداده‌اند و کارشان را به همان شیوه قبلی خود ادامه می‌دهند. باز هم تاکسی‌های بدون مجوز در سر چهاررا‌ه‌ها اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند و ماموران راهنمایی و رانندگی هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهند. هنوز هم کرایه تاکسی‌ها خودجوش افزایش پیدا می‌کند و هیچ مسوولی فریاد مردم را نمی‌شنود...
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار