عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور ساری گفت: خسارت سنگین به بخش کشاورزی و سطح زیر کشت کلزا پاییزه که درآمد کشاورزی مازندران را تحت تاثیر قرار داده از عواقب باران‌های سیل‌آسا در این استان است.
کد خبر: ۷۹۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 25 November 2019

 بابک مومنی در گفت‌و گو با ایسنا در مورد مدیریت سیل و پیشگیری از خسارات احتمالی آن اظهار کرد: زهکشی‌ها در سطح مازندران صورت نگرفته و طرح شبکه البرز فقط سازه‌های تامین آب را محقق کرده است.

وی تصریح کرد: در برخی از سازه‌های پایین دست تا حدودی زهکشی اتفاق افتاد اما شبکه‌ای برای آن ایجاد نشد و کانال‌ها در بخش البرز کامل نیست.

عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام‌ نور ساری خاطرنشان کرد: شبکه انتقال و زهکشی بخش آبیاری استان نیمه‌کاره رها شده است، به همین دلیل اراضی و بخش زیادی از منطقه بهنمیر و سیمرغ در سیل به زیر آب رفت.

مومنی گفت: جدا از لطمات روحی که به دلیل عدم‌جمع‌آوری دستاورد محصول به کشاورز وارد شده، خسارت مالی سنگینی نیز به دنبال داشت.

وی ادامه داد: هزینه جبران خسارات بیشتر از احداث‌ پروژه‌های پیشگیرانه است و این مهم باید به طور جد در دستور کار قرار گیرد.

عضو هیئت علمی گروه کشاورزی دانشگاه پیام نور ساری ادامه داد: احداث سد زمانی برای این استان و بخش کشاورزی ارزش دارد که شبکه پایین دست آن درست شود .

شکل بارندگی‌ها در مازندران تغییر کرده است

مومنی یادآور شد: باید بپذیریم که شکل بارندگی‌ها در مازندران تغییر کرده و هر بارندگی در استان منجر به سیلاب می‌شود که این مهم اصلاح شبکه زهکشی را امری ضروری‌تر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار