کد خبر: ۸۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲ 22 August 2015

رئیس مجمع نمایندگان البرز با بیان اینکه نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استصوابی است، گفت: تضعیف جایگاه شورای نگهبان در مقطع فعلی کار درستی نیست چراکه این نهاد یکی از ستون‌های انقلاب است.

عزیر اکبریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور اظهار داشت: در قانون مصوب سال 74 مجلس آمده که نظارت شورای نگهبان بر انتخابات «استصوابی» است. نظارت شورای نگهبان درباره تائید صلاحیت کاندیداهای انتخابات، نتایج صحت انتخابات و سایر مراحل انتخابات همواره در تاریخ انقلاب وجود داشته است.

وی افزود‌: تضعیف جایگاه شورای نگهبان در مقطع فعلی کار درستی نیست چراکه این نهاد یکی از ستون‌های انقلاب است.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و نمایندگانی که در رأس کار هستند، با تائید شورای نگهبان به این مناصب رسیده‌اند، چگونه است که اعلام می‌شود شورای نگهبان تنها یک ناظر بوده و "چشم" نمی‌تواند کار "دست" را انجام دهد.

اکبریان تاکید کرد: هیچ نهادی در اجرای انتخابات دخالت نکرده و نمی‌کند. بیان این سخنان از کسانی که تحصیلات حقوقی دارند، بعید است.

وی با بیان اینکه نظارت از وظایف شورای نگهبان است، گفت: ناظر اگر تشخیص دهد که مجری خلاف قانون کاری انجام دهد، می‌تواند کار را متوقف کند و در مسائل معمولی نیز ناظر نقش مهمی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در خاتمه اظهار داشت: در مقطعی که ما باید مقابل استکبار جهانی ید واحده باشیم، تضعیف شورای نگهبان درست نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار