رئیس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: ۲۰ هزار طلبه در سطح کشور در طرح تربیت مفسرین قرآنی، ویژه روحانیون برای استفاده در مدارس و دانش‌آموزان و نماز‌های جماعت یومیه شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۱۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 01 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام محمد موحدی‌نژاد در دیدار با آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: مدت 28 سال است مسابقه «درس‌هایی از قرآن» برای میلیون‌ها خانواده ایرانی اجرا می‌شود، که در ابتدای کار با 300 عضو افتخاری فعالیت شروع شد، اما اکنون مخاطبین خاص ما که دانش‌آموزان هستند، بیش از 2.5 میلیون نفر است، که با لحاظ خانواده دانش‌آموزان، این تعداد به بیش از 10 میلیون رسیده است.

وی افزود: طرح تربیت مفسرین قرآنی، ویژه روحانیون برای استفاده در مدارس و دانش‌آموزان و نماز‌های جماعت یومیه، برنامه دومی است که تحت نظارت مستقیم، حجت‌الاسلام قرائتی در سطح کشور اجرا می‌شود‌، که در حال حاضر 20 هزار طلبه در سطح کشور در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

رئیس موسسه ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد: طرح سوم، با عنوان چهره به چهره ویژه فرهنگیان سراسر کشور است که این طرح هم از ابتکارات حجت‌الاسلام قرائنی بوده و آن تاثیر شگرفی است که این روش دارد، که خوشبختانه این طرح 2 هزار و 500 حلقه دارد.

نماینده حجت‌الاسلام قرائنی اظهار امیدآوری کرد، بیشتر بتوانیم از ظرفیت های استان کرمانشاه در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بهرمند شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه نیز در ادامه، گفت: انصافا حرکت خوب و مثبتی از سوی حجت‌الاسلام قرائتی به راه افتاده که برای بسط مباحث قرآنی در سطح کشور الگو بوده است.

آیت‌الله مصطفی علما افزود: درس‌های قرآن حجت‌الاسلام قرائتی تخصصی و با ابتکار مطرح می‌‌شود، زیرا ضروریات روز جامعه رادر نظر می‌گیرد.

وی تاکید کرد: یکی از ضروریات استان طرح مباحث کلامی است، زیرا از حیث اقلیمی و فرهنگی استان پذیرش این برنامه‌های علمی را دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار