رییس فدراسیون بسکتبال گفت: تیم ملی بسکتبال جمهوری اسلامی ایران جزو هشت تیم برتر جهان است که به المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز راه پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 04 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ رامین طباطبایی اظهار داشت: برای آمادگی در المپیک اردیبهشت ماه سال آینده ۲۳ بهمن ماه جاری اردوی خود را استارت می‌زنیم و بر اساس شرایط اعلام شده از سوی کادر فنی امیدواریم بتوانیم سه تا چهار بازی تدارکاتی داشته باشیم.

وی یادآور شد: تیم ملی بسکتبال اسفندماه امسال رقابت‌های انتخابی کاپ‌آسیا ۲۰۲۰ را نیز پیش‌رو دارد و باید برابر سوریه و قطر به میدان برود.

وی افزود: تیم ملی بسکتبال ایران در گروه پنجم انتخابی کاپ‌آسیا با قطر، عربستان و سوریه رقابت می‌کند و اول اسفند به مصاف سوریه می‌رود و چهارم اسفند نیز باید برابر قطر بازی کند.

دعوت اسپانیا، چین و ژاپن از تیم ملی بسکتبال ایران

طباطبایی یادآور شد: تاکنون اسپانیا تیم ملی بسکتبال ایران را برای انجام ۲ بازی، چین برای سه بازی یعنی سه تورنمنت مجزا و کشور ژاپن برای یک بازی دعوت کرده است که در تلاشیم تیم قبل از المپیک اعزام شود و بازی‌های تدارکاتی خود را انجام دهد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به تدوین یک برنامه مدون برای آمادگی و حضور موفق تیم ملی در بازی‌های المپیک، بازی‌های خوبی در این تورنمنت که مهم‌ترین مسابقه جهانی است از خود نشان دهند.

تیم ملی بسکتبال زنان در ۲ تورنمنت انتخابی المپیک حضور دارد

رییس فدراسیون بسکتبال در خصوص بسکتبال زنان نیز گفت: در بخش زنان نیز ۲ تورنمنت برای انتخابی المپیک در هندوستان و مجارستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: چنانچه تیم بسکتبال زنان نتواند جزو ۲ تیم انتخابی در هندوستان باشد با شرکت در تورنمنت مجارستان شانس دیگری برای حضور در المپیک دارد.

رییس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: امیدواریم تیم زنان با ارائه عملکردی خوب بتواند با موفقیت در این مسابقات برای اولین بار در یک رشته تیمی در بخش زنان در بازی‌های المپیک نماینده داشته باشد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار