جهانگیر شاهمرادی در خصوص ۲۰ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و مهم استان البرز، اظهار کرد: این پروژه‌ها که در اصل اجرای آن از سال قبل آغاز شده است، زیرساختی بوده و برای استان بسیار پراهمیت است.
کد خبر: ۸۲۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 16 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه این پروژه‌ها در بخش‌های مختلفی از جمله گردشگری و یا حوزه کشاورزی در زمینه ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای تعریف شده است، گفت: تعدادی نیز مشتمل بر پروژه‌های مهم راه و شهرسازی از جمله ادامه آزادراه همت و یا بزرگراه شمالی است، به یقین بهره برداری از ۲۰ طرح و پروژه مهم اقتصاد مقاومتی البرز موجب تغییراتی در سایر بخش‌های اقتصادی نیز می‌شود.

۳۰ درصد قطعات خودروی کشور در البرز ساخته می‌شود

وی با بیان اینکه امسال اجرای بسیاری از پروژه‌های اقتصادی در استان البرز دنبال شده است، افزود: قسمت اعظم این پروژه‌ها در سال جاری به بهره برداری می‌رسد، یکسری از این پروژه‌ها مشتمل بر ایجاد ظرفیت اشتغال برای واحدهای صنعتی است.

شاهمرادی با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه گذاری ها در بخش صنعت آنچنان ورود بخش دولتی را نداشته‌ایم، گفت: خوشبختانه بیشتر سرمایه گذاری‌های انجام شده در حوزه صنعت استان توسط بخش خصوصی بوده است، سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط بخش خصوصی موجب وجه تمایز صنعت استان البرز با دیگر استان‌های کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های صنعت استان البرز از جمله تولید دارو که موجب شده که جزو صادر کنندگان در این حوزه باشیم، بیان کرد: به طور تقریبی بیشترین تعداد واحدهای داروسازی کشور در استان البرز واقع است، تعداد بیشماری از واحدهای دانش بنیان در زمینه تولید دارو نیز در البرز مستقر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با تاکید بر اینکه استان البرز در صنایع غذایی صادر کننده عمده به سایر کشورها است، افزود: در این راستا تنها کارخانه‌های تولیدکنندگان فروکتوز در البرز واقع است.

شاهمرادی با تاکید بر اینکه بیش از ۳۰ درصد قطعات خودروی کشور در البرز ساخته می‌شود، گفت: در صنایع پایین دستی پتروشیمی واحدهای متعدد و برند داریم، در صنایع پزشکی تولید ست‌های دیالیز در کشور تنها در البرز صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه چندین واحد صنعتی در حال ساخت در البرز داریم که اکنون مراحل پایانی احداث این واحدها در حال انجام است، عنوان کرد: به عنوان نمونه یکی از این واحدها صنعتی در نتیجه همکاری مشترک با سرمایه گذاری کشور دانمارک و در زمینه انسولین تزریقی قرار است راه اندازی شود و تا کمتر از ۴ ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد و انحصاری‌ترین واحد در این راستا در خاورمیانه است.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، حوزه اقتصادی استان البرز به ویژه حوزه صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و زیرساخت‌ها در این زمینه نیز در مرحله تکمیل و شکل گیری است.

شاهمرادی با بیان اینکه البرز جزو معدود استان‌های کشور است که شهرک تخصصی دارو دارد، توضیح داد: در کنار آن کار در شهرک‌های صنعتی با فعالیت پیوسته و پر انرژی ادامه دارد و علیرغم شرایطی که تحریم‌ها در کشور ایجاد کرده است اثرات مثبتی از جمله رشد ۳۳ درصدی صادرات در سال جاری نسبت به سال گذشته حادث شده است.

وی همچنین گفت: به یقین البرز آینده‌ای روشن در زمینه تولیدات دانش بنیان و یا فعالیت صنایع جدید خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار