دادستان کرج:
حسن مددی در نشست تالارداران کرج که در اتاق اصناف استان البرز برگزار شد با اشاره به برنامه‌های دادستانی در زمینه افزایش نظارت بر فعالیت این صنف گفت: بخشی از وظایف دادستانی مربوط به حوزه حفظ حقوق شهروندی و حقوق عمومی است که نظارت بر فعالیت تالارها نیز در این حوزه قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۲۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 17 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ دادستان عمومی و انقلاب کرج گفت: استان البرز همواره به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی  و داشتن جاذبه‌های توریستی مورد توجه عموم قرار دارد که تالارداران در کنار سایر اصناف از این فرصت برای راه‌اندازی کسب و کار استفاده می‌کنند.

ارائه مشروبات الکلی و مواد روانگردان در برخی تالارهای کرج!

وی با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه مسئولان از فعالان در زمینه‌های مختلف تولیدی و خدماتی تصریح کرد: دادستانی نیز به دلیل مسئولیت‌های قانونی، خود را موظف به حمایت از کلیه اصناف از جمله تالارداران می‌داند ولی این به معنی حمایت همه جانبه نیست.

وی با بیان اینکه قانون‌گریزی در همه جوامع امری مذموم و مستوجب مجازات است متذکر شد: متاسفانه گزارش‌های متعددی از تالارداران دارای مجوز یا فاقد مجوز در کرج دریافت می‌شود که برخی افراد رفتارها و اقداماتی انجام می‌دهند که زیبنده مردم انقلابی و متدین استان نیست.

مددی بخشی از این گزارش‌ها را مربوط به فعالیت بدون مجوز برخی تالارداران عنوان کرد و گفت: طبق قانون باید همه از صنفی که در آن می‌خواهند فعالیت داشته باشند  کسب مجوز کنند، فعالیت بدون مجوز غیر قانونی بوده و مطابق قانون مربوط به نظام صنفی با متخلفان رفتار خواهد شد؛ از اتاق اصناف استان می‌خواهیم بازرسی از تالارها را دقیق‌تر و منظم‌تر انجام دهند و گزارش های ماهانه به دادستانی ارائه دهند تا در موارد لزوم برخوردهای قانونی با تخلفات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تغییر کاربری اراضی یکی دیگر از موارد تخلف برخی تالارداران در کرج است بیان کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان وظیفه‌ای همگانی است و از آنجایی که جزو حقوق عمومی محسوب می‌شود همه در مقابله با تغییر کاربری اراضی، تعدی به بستر رودخانه‌ها و منابع طبیعی یا تخریب محیط زیست مسئولیت دارند و دادستانی اجازه ساخت و سازهای غیرقانونی و تعدی به منابع طبیعی را نخواهد داد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج بخش دیگری از تخلفات را مربوط به ارائه مشروبات الکلی، مواد روانگردان و عدم توجه به موازین اخلاقی برخی تالارداران عنوان و تصریح کرد: این نوع رفتارها را زیبنده کشور اسلامی نمی‌دانیم و قطعا با تشدید نظارت‌ها با موارد معدود برخورد قاطع و شدید انجام خواهد شد.

وی عدم رعایت بهداشت فردی و غذایی را دیگر معضل برخی تالارداران دانست و گفت: در برخی از تالارها و رستوران‌ها رعایت مقررات بهداشتی در تهیه غذا و ارایه آن به مشتریان صورت نمی پذیرد؛ در زمینه سلامتی مردم تعارفی با هیچ شخص و نهادی نداریم و از همه دستگاه‌های متولی خواسته‌ایم نظارت‌ها را تشدید کرده و هر نوع تخلف یا کوتاهی را پس از تشکیل پرونده به دادستانی اعلام کنند تا برخورد قاطع انجام شود.

مددی در پایان تصریح کرد: دادستانی در زمینه نظارت بر تالار دو راهبرد تشدید بازرسی‌های عمومی و غیرمحسوس را خواهد داشت که بازرسی‌های عمومی توسط نیروی انتظامی همراه با برخورد با متخلفان خواهد بود اما در بازرسی‌های غیرمحسوس عوامل انتظامی، با جمع‌آوری مستندات زمینه برخورد قانونی فراهم خواهد شد که در این زمینه آموزش بازرسان تخصصی آغاز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار