آيت الله حائري شيرازي:
آيت‌الله حائري شيرازي با اشاره به نظرات ابن‌خلدون در مورد فساد در جوامع گفت: تراكم بالا باعث افزايش فساد مي‌شود لذا نبايد بگذاريم سبك زندگي آپارتمان نشيني غربي بر معماري اسلامي كه بر تراكم پائين تاكيد دارد غالب شود.
کد خبر: ۸۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 24 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی در دیدار با شهردار قم ضمن تأکید بر آینده‌نگری در مدیریت شهری اظهار کرد: متاسفانه خيابان‌هايي كه در گذشته در شهر قم احداث شده‌اند آينده‌نگري مناسب در آن‌ها لحاظ نشده است و امروزه شاهديم كه اين خيابان‌ها پاسخگوي نيازهاي امروز شهر نيست.

وي در ادامه كمبود پاركينگ‌هاي شهري را مورد توجه قرار داد و اظهار اشت: يكي از معايب فقدان آينده‌نگري در مديريت شهري را مي‌توان در كمبود پاركينگ‌ در سطح شهر مشاهده كرد.

آيت‌الله حائري شيرازي در ادامه با اشاره به تجارب بالاي دكتر سقائيان‌نژاد در عرصه‌هاي مختلف خطاب به وي گفت: همگان به خوبي مي‌دانند سطح شما از مديريت سازماني مانند شهرداري قم بسيار بالاتر است؛ اما  قطعاً علت پذيرش اين سمت از سوي شما مسائل اعتقادي و خدمت به كريمه اهل بيت(س) و امام زمان(عج) بوده است.

وي در ادامه توجه ويژه به مقوله ورزش در شهرهاي بزرگ را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: شهرنشينان امروزه از نظر سلامتي مشكلات فراواني دارند و دليل اصلي اين مشكلات كم تحركي در زندگي شهري است لذا مديريت شهري بايد شرايط ورزش كردن را براي شهروندان مهيا سازد.

آيت الله حائري شيرازي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه جمهوري اسلامي مقدمه‎‌اي است براي آماده شدن شيعيان براي ظهور امام عصر ابراز داشت: جهان امروز به حقانيت نظام اسلامي پي برده است و سوسياليست‌هاي شرقي و كاپيتاليسم‌هاي غربي كه معتقد بودند جهان را مي‌توان بدون دين اداره كرد امروزه به برده‌داري رسيده‌اند و كساني هم كه به اسلام بدون اهل بيت(ع) معتقد بودند امروزه به داعش رسيده‌اند.

وي با بيان اينكه با نگاهي با اوضاع كشورهاي منطقه به اقتدار روزافزون ايران اسلامي پي مي‌بريم افزود: داعش، عربستان، اسرائيل و آمريكا يك سرنوشت واحد و محتوم خواهند داشت.

استاد حوزه علميه در ادامه با تاكيد بر اينكه بايد مشاغلي كه به زنان مربوط مي‌شود را به آنان واگذار كرد تصريح كرد: طرح‌هايي مانند طرح تاكسي بانوان باعث امنيت بيشتر بانوان در جامعه مي‌شود و اينگونه طرح‌ها بايد گسترش يابد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار