رعایت حفظ بهداشت نان در نانوایی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا از ضروریات است.
کد خبر: ۸۲۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ 01 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:شمس مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره حفظ بهداشت و سلامت نان برای پیشگیری از ویروس کرونا با اشاره به اینکه حفظ سلامت نان همیشه برای ما جدی بوده است، بویژه اکنون در شرایط خاصی که در کشور وجود دارد، این موضوع بسیار جدی‌تر است، اظهار کرد: از این جهت به همه نانوای‌های استان و از جمله اتحادیه نانوایی‌ها و همکاری اداره غله ابلاغ شده تا فردی که پول یا کارت اعتباری را از مشتری دریافت می‌کند حق دست زدن به نان را ندارد.

او با بیان اینکه برای رعایت این موضوع دو راهکار درنظر گرفته شده است، ادامه داد: یک راهکار اینکه فرد جداگانه ای قرار داده شود که پول یا کارت اعتباری را از مشتری گرفته و شخص دیگری نان را در اختیار مشتریان قرار بدهد و این بهترین حالت است و در قانون هم این مساله از قبل وجود داشته و قانونی نیست که بخاطر شرایط فعلی ابلاغ شده باشد.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: اما راهکار دیگر در مواردی که نانوایی ها از نظر تعداد نیرو با محدودیت روبرو باشند این است که دستگاه کارتخوان در محلی قرار داده باشد که مشتریان خودشان هزینه نان را با کارت اعتباری حساب کنند و فیش آن را به متصدی نانوایی نشان دهند و نان دریافت کنند.

شمس ادامه داد: بازرسی های ما در این شرایط و دو هفته اخیر افزایش یافته است و تقریبا به صورت شبانه روزی در حال بازدید و انجام اقدامات لازم هستیم.

او از شهروندان درخواست کرد: شماره ۱۹۰ به صورت شبانه روزی پل ارتباطی ما و مردم است و هرگونه موارد بهداشتی درخصوص عرضه مواد غذایی را اگر اطلاع دهند بلافاصله بررسی و اقدامات قانونی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار