رییس پلیس فتا البرز گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، افراد سود جو در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر غیرواقعی و اخبار کذب نموده که همه این افراد زیر ذره بین پلیس قرار دارند و با متخلفان برخورد شدید می شود.‌
کد خبر: ۸۲۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 04 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ محمد اقبالی اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی شاهد انتشار برخی اخبار کذب و پخش کلیپ های غیرواقعی در خصوص شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی هستیم که علاوه بر افزایش اضطراب، آرامش روانی مردم را به مخاطره می اندازد.
کارشناسان پلیس فتا البرز به صورت شبانه روزی با رصد مستمر فضای مجازی ، افراد متخلف (نشر اکاذیب ویروس کرونا) را شناسایی و به مراجع ذیربط معرفی خواهند کرد .

وی گفت: طی این چند روز اخیر موارد متعددی در استان البرز شناسایی و برخورد شده است.
همچنین متخلفانی که درفضای مجازی با توجه به شرایط پیش آمده اقدام به تبلیغ و فروش اقلام پزشکی و بهداشتی با قیمت های گزاف و غیرمنصفانه می نمایند شناسایی و برخورد قانونی خواهد شد.
وی از کاربران فضای مجازی خواست درصورت مشاهده هرگونه خبر غیررسمی و کلیپ های غیرواقعی اطمینان نکرده و به هیچ وجه اقدام به بازنشرآن نکنند.
اقبالی همچنین از کاربران خواست نیازهای خبری و اطلاع رسانی خود را از سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبرگزاری های رسمی و سایت های خبری مرجع تامین کنند.

رییس پلیس فتا استان البرز گفت: کاربران درصورت مشکوک شدن به اخبارجعلی با عناوین مختلف، موضوع را به واحد مشاوره پلیس فتا این استان با شماره تماس ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۲۵ گزارش نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار