افشاگری نماینده کرج از یک واقعیت تلخ
اظهارات نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فرسوده بودن 80 درصد خانه و بناهای این کلانشهر 2 میلیون نفری زمانی اهمیت می یابد که بدانیم در هفته های گذشته 7 دقیقه باران در حاشیه جاده چالوس منجر به وقوع سیلی بزرگ شد.
کد خبر: ۸۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 26 August 2015
به گزارش تابناک – البرز: چهاردهمین همایش مدیران بحران شهرداری کلانشهرهای کشور شامگاه چهارشنبه به میزبانی مرکز استان البرز برگزار شد.
در بخشی از این مراسم محمد جواد کولیوند طی سخنانی اظهار داشت: مدیریت بحران یکی از اصلی‌ترین وظائفی که بر عهده مدیران و به ویژه ستاد مدیریت بحران قرار دارد.
وی تصریح کرد: اما نکته‌‌ای که باید توجه داشته باشیم این است که مدیریت بحران یک موضوع تک بعدی نیست که تنها یک دستگاه بتواند از عهده آن برآید.
این مسئول افزود: برای مقابله با بحران‌ها و حوادث باید پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و نباید کار به صورتی باشد که ما منتظر وقوع یک بحران و حادثه بوده و سپس به فکر چاره‌جویی باشیم.
کولیوند اظهار داشت: به عنوان نمونه 80 درصد بناهای شهرستان کرج به عنوان یکی از کلانشهرهای بزرگ و پرجمعیت کشور فرسوده بوده و به طور قطع اگر بحرانی اتفاق بیافتد، حجم خسارات‌ها غیر قابل پیش‌بینی است.
وی ادامه داد: به همین دلیل باید مدیریت بحران به برای چنین شرایطی برنامه‌ریزی داشته باشد و مجلس و نمایندگان آماده هستند تا الزامات قانونی این مهم را تهیه و به تصویب برسانند.
نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی سیاست‌زدگی‌ها و مدیریت‌های چند سویه در زمان وقوع بحران، مشکلاتی را ایجاد کرده و اجازه تصمیم‌گیری صحیح و خدمت‌رسانی به موقع را نمی‌دهد.
کولیوند بیان داشت: مدیران بحران شهرداری‌ها باید در این حوزه فعال‌تر بوده و نیازهای شهرها را به اطلاع مسئولان کلان کشور رسانده تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
اظهارات نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی مبنی بر فرسوده بودن 80 درصد خانه و بناهای این کلانشهر 2 میلیون نفری زمانی اهمیت می یابد که بدانیم در هفته های گذشته 7 دقیقه باران در حاشیه جاده چالوس منجر به وقوع سیلی بزرگ شد.
سیلی که در ابتدا کسی تصور نمی کرد خسارتی را به دنبال داشته باشد، اما در نهایت مشخص شد که جان 8 نفر از مردم البرز را گرفته و بیش از 50 میلیارد تومان خسارت به بار آورده است.
حال اگر سیل و یا حادثه ای بزرگ تر از آن برای شهری که 80 درصد از بناهایش فرسوده است اتفاق بیافتد، چه بحران بزرگی را ایجاد خواهد کرد؟
در بخش دیگری از این همایش مدیر دبیرخانه شهرداران کلانشهرهای کشور نیز طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری وجود بافت‌های فرسوده است.
محمد صارمی زاده افزود: متاسفانه به نظر می‌رسد که موضوعاتی چون نظارت بر ساخت و سازها و مقررات ساختمان‌ها در کلانشهرهای کشور به طور جدی مد نظر قرار نمی‌گیرد.
وی افزود: از سوی دیگر برخی تجربه ثابت کرده است که در زمان وقوع بحران، دستگاه‌ها به صورت انفرادی و موازی وارد عمل شده و وحدت و استحکام لازم برای مدیریت بحران وجود ندارد.
این مسئول گفت: باید برنامه‌های آموزشی برای مدیران بحران در کشور برگزار شده و وظائف هر دستگاه به طور دقیق و مشخص تنظیم گردد تا در زمان وقوع یک حادثه، با موضوع به صورت افراطی برخورد نکنیم.
لازم به توضیح است، همایش مدیران بحران شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به مدت 2 روز در شهرستان کرج برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار