استاندار فارس گفت: فارس در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در سطح کشور پیشرو محسوب می‌شود و ایران نیز جزء کشور‌های پیشرو در سطح دنیا به شمار می‌رود.
کد خبر: ۸۴۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ 20 April 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان با بیان این که در زمینه تولید اقلام مورد نیاز در مبارزه با کرونا اقدامات بسیار خوبی در این استان صورت گرفته است، اظهار داشت: در ابتدای شیوع کرونا ظرفیت تولید ماسک استان روزانه ۶ هزار عدد بود که اکنون به حدود ۲۰۰ هزار عدد ماسک در روز رسیده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که اقدامات خلاقانه و مبتکرانه‌ای در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این استان صورت گرفته است، ادامه داد: ضدعفونی کردن معابر توسط شهرداری‌ها، تلاش برای تولید دستگاه‌ها و تجهیزات جدید و پیشرفته، تولید انواع ضدعفونی کننده‌ها و تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز برای تولید واکسن کرونا را از جمله این اقدامات برشمرد.

او با بیان این که شیوع ویروس کرونا آسیب‌های متعددی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را ایجاد کرده است، افزود: برای جبران این آسیب‌ها هیات دولت تصمیمات خوبی را اتخاذ کرده است که اعطای ۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی، عقب افتادن اقساط وام‌ها، معافیت‌های مالیاتی و عقب افتادن قبوض آب، برق و گاز از آن جمله است.

استاندار فارس با تاکید بر حمایت از پویش‌های همدلی، اعلام کرد: کارکنان استانداری فارس نیز با اعطای دو روز از حقوق خود برای تجهیز و تقویت بیمارستان‌های درگیر کرونا همکاری می‌کنند.

دکتر رحیمی با اشاره به ارزیابی مثبت کارگروه ملی از عملکرد کارگروه اجتماعی استان فارس، گفت: جلسات باید به صورت ماموریت محور برگزار شود و از برگزاری جلسات متعدد که وقت مدیران را می‌گیرد خودداری شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که عملکرد مجموعه‌های تحت پوشش بهزیستی استان در زمینه مقابله با بیماری کرونا ارزنده بوده است، ادامه داد: مجموعه‌های خصوصی و دولتی که متولی نگهداری از افراد آسیب پذیر هستند توانسته اند با مراقبت‌های مفید از ابتلای افراد زیرمجموعه خود به بیماری کرونا جلوگیری کنند.

او با اشاره به این که کانون خانواده اولین هسته آموزشی و فرهنگ سازی در جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: رکن اصلی خانواده ها، بانوان هستند و دستگاه‌های مختلف باید رسالت را خود برای آموزش و تقویت بانوان و نهاد خانواده به خوبی انجام دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار