مهناز فتاحی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از اجرای طرح پیک امید به صورت مجازی از اوایل اسفند ماه سال ۱۳۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 26 April 2020

مهناز فتاحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: آموزش و فرهنگ سازی دو رکن به هم پیوسته هستند که برای تحقق این دو موضوع نیاز به زمینه سازی از دوران کودکی و نوجوانی است. کانون پرورش فکری استان با اجرای طرح های مختلف در سال ۹۸ در زمینه های هنری و ادبی توانسته است در این زمینه تلاش کند.

وی با بیان اینکه انتقال مفاهیم اقتصادی به کودکان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است بیان داشت: در سنین پایین کودکی شرایط برای بسترسازی و شکل دهی آن چنان فراهم است که می توان اولین ساختارهای اقتصادی ذهن کودکان و نوجوانان را طراحی و ایجاد کرد، بنابراین آموزش کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه نقش اساسی در رشد تفکر اقتصادی و اجتماعی به همراه دارد و به عنوان یکی از اهداف مهم تمام کشورها شناخته می شود. اگر چه آموزش به طور مستقیم به توسعه علوم، صنایع و تولید ارتباط دارد ولی همین امر باعث توسعه اقتصادی نیز می گردد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ادامه یادآور شد: بی شک کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی، وظیفه بسیار مهمی در شکل گیری اقتصاد مقاومتی و لبیک به ندای مقام معظم رهبری بر عهده دارند.

وی افزود: برای رسیدن به این مقصود، کانون پرورش فکری در کنار دیگر نهادها و سازمان ها نقش مهم و سازنده ای در آموزش و شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان ایفا می کند و کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در سال ۹۸ اقداماتی با هدف تقویت مهارتی و کارآفرینی کودکان و نوجوانان انجام داده است.

فتاحی در ادامه تصریح کرد: اکثر فعالیت ها در کانون در جهت خلاقیت و نوآوری کودکان و نوجوانان با کسب مهارت هایی از قبیل مهارت سخن وری، نویسندگی، کارهای تجسمی و هنرهای بومی است که بسیاری از برنامه ها در مناطق کمتر برخوردار استان با همین هدف که کودکان و نوجوانان را با هنرهای بومی سنتی با توجه به صنایع هر منطقه آشنا کند اجرا شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار