دوران کرونایی و حضور حداکثری در فضای مجازی؛
مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: آمارها از رشد ۶۱ درصدی مصرف پهنای باند اینترنت کاربران استان نسبت به دوران قبل از شیوع ویروس کووید - ۱۹ حکایت دارد.
کد خبر: ۸۴۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 26 April 2020

افزایش ۶۱ درصدی پهنای باند مصرفی استان زنجان

مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: آمارها از رشد ۶۱ درصدی مصرف پهنای باند اینترنت کاربران استان نسبت به دوران قبل از شیوع ویروس کووید - ۱۹ حکایت دارد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، حامد سرائی اظهار کرد: این رشد، حاصل افزایش رویکرد استفاده از شیوه‌های ارتباط ویدئویی و آموزش مجازی و نیز رسانه‌های اینترنتی به جهت خانه‌نشینی کاربران بوده است.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد تلاش‌های مستمر اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نتیجه‌بخش بوده و توانسته است با افزایش ضریب نفوذ و نیز زمینه‌سازی برای توسعه کاربردهای اینترنت و محتوای الکترونیک، مسیر پیشرفت این حوزه را فراهم و اهداف کلی را محقق کند.

این مسئول افزود: با ظهور بیماری کووید - ۱۹ و تبعات اجتماعی و بهداشتی آن، کاربران در سطوح مختلف اقبال بیشتری به استفاده از اینترنت حتی برای کاربردهای تماشای فیلم آنلاین، خریدهای اینترنتی، برقراری تماس‌های برخط، انجام امور بانکی به صورت الکترونیکی و موارد مشابه نشان داده‌اند و این حاکی از افزایش نفوذ کاربردهای اینترنت در بین کاربران و به تبع آن افزایش نیاز به محتواسازی و بسترسازی است.

مسئول هماهنگی و پیگیری امور اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان برای افزایش ظرفیت پهنای باند موجود، خاطرنشان کرد: با تلاش مدیریت زیرساخت استان زنجان این ظرفیت از ۴۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۷ به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در سال گذشته افزایش یافت و میانگین پهنای مصرفی استان از ۱۳.۲ گیگابیت بر ثانیه در سال ۹۷ به حداکثر ۴۹.۳۶ گیگابیت بر ثانیه در ایام شیوع کرونا در سال‌جاری افزایش پیدا کرد، این در حالی است که هنوز کمتر از ۵۰ درصد از ظرفیت پهنای باند استان استفاده می‌شود.

منبع/ ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار