همراه با تابناک کهگیلویه وبویر احمد
در این بسته خبری موضوعات مختلفی از کاندیداتوری یک روزه تا حضور امیر سرتیپ پوردستان در همایش امامزاده میرسالار وبرخی خبرهای دیگر خواهیم پرداخت
کد خبر: ۸۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 30 August 2015

 تابناک کهگیلویه وبویراحمد ; در این بسته خبری موضوعات مختلفی از کاندیداتوری یک روزه تا حضور امیر سرتیپ پوردستان  در همایش امامزاده میرسالار وبرخی خبرهای دیگر خواهیم پرداخت.


کاندیدی که یک روز کاندید بود!


سایت عصر دنا که دیروز از کاندیداتوری دکتر محمد علی وکیلی خبر داده بود امروز از انصراف وی صحبت کرده است!البته از همان خبر اولیه مشخص بود که تیری در تاریکی رها شده است و یا اینکه برنامه ای پشت پرده ی این خبر است اما تکذیب سریع این خبر از جوسازی های جدی تر در اردوگاه اصلاح طلبان که به شدت هم متشنج است جلوگیری شد.
صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه ابتکار به احتمال حضورش در انتخابات حوزه انتخابیه " کهگیلویه ، چرام ، بهمئی و لنده " پاسخ داد .

 دکتر " محمد علی وکیلی " در پیامی  آورده اند :

طرح این نوع مسایل به یک جوک می ماند ودرمواردی باعث دامن زدن به مسایل قومی است .

خوشبختانه کهگیلویه مملو ازنیروهای خودساخته ودارای پایگاه اجتماعی قابل قبول می باشند مردم آن دیار هم قدردان سرمایه هاوفرصتها می باشند.

فضای موجودناشی ازنامزدتراشی حوزه ای برای حوزه دیگرتحریک احساسات قومی وتوهین به نخبگان آن حوزه می باشد بخش مهمی ازمبارزه ماعلیه رفتارهای قیم مابانه وخود مردم انگاران بوده حال چطورخود دراین دام گرفتار آییم.

 بی شک مردم فهیم ومظلوم شهرستانهای کهگیلویه بهمی چرام ولنده قدرفرصت پیش رو راخواهنددانست وباانتخابشان همه راشگفت زده خواهند کرد.

با این پاسخ صریح و قاطع دکتر وکیلی هرگونه شایع یا خبر با عنوان حضور ایشان در رقابت های انتخاباتی در حوزه انتخابیه " کهگیلویه ، بهئمی ، چرام و لنده " را بشدت رد کرد .


فرمانده نیروی زمینی در استان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه از برگزاری همایش بزرگ امامزاده میرسالار با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد .

  این مسئول تصریح کرد: دینداری، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری و سخت‌کوشی و خدمت رسانی بی منت و صادقانه به مردم از مهمترین ویژگی های مدیران در نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه امامزاده ها بهترین مکان برای اجرای برنامه های فرهنگی و جذب جوانان به مکان های دینی است خاطرنشان کرد: بهترین جای مقابله با جنگ نرم دشمن، امامزادگان و بقاع متبرکه است و بهترین مکان برای مردم حل مشکلاتشان و به دلیل اینکه محبت به اهل‌بیت(ع) در دلشان وجود دارد به امامزاده‌ها می روند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه به 29همایش بزرگ امامزاده میرسالار اشاره و تاکید کرد: همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده میرسالار(ع) هر ساله با استقبال چشمگیر ارادتمندان به اهل بیت(ع) و سادات این امامزاده در اقصی‌نقاط کشور همراه است و امسال 29همایش این امامزاده در روز 27شهریور برگزار می شود.

صمدیان اذعان داشت: این همایش با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین از جمله مهمانان ویژه این همایش فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امیر سرتیپ پوردستان، استاندار و نمایندگان استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین همایشی آشنایی هم استانی ها با فضای معنوی بقاع متبرکه و برنامه های مختلفی است که در طول سال در امامزاده ها برگزار می شود، عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی اداره بقاع متبرکه، وظیفه معرفی، تبیین و ارزیابی عملکرد این اماکن مقدس دینی برای عموم اقشار مردم را عهده دار است تا زمینه بهره مندی حداکثری جامعه از این انوار و ستارگان الهی فراهم شود.

وضعیت بودجه ای جاده باباکلان-چرام از زبان تاجگردون

 رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: امسال جاده باباکلان - چرام ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد که پیش بینی می‌شود اعتبار آن تا ۱۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در چرام  با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه مهم جاده باباکلان- چرام، اظهار داشت:فاز صفرمطالعه این محور انجام شده و فاز یک و دو در حال انجام است.

وی عنوان کرد: این پروژه ملی امسال 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار دارد که از ماده 180 و ملی هم پیش‌بینی می‌شود که اعتبار آن به 10 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع عملیات اجرایی این پروژه، خاطر نشان کرد:خوشبختانه عملیات اجرایی قسمت هایی که در گذشته مطالعه اولیه انجام شده بود در نزدیکی شهر گچساران شروع شده است.

 تاجگردون ابراز کرد: امیدواریم در اسرع وقت فاز 2 این پروژه ملی به نتیجه برسد و عملیات اجرایی شروع شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این جاده یک طرح ملی است، تصریح کرد:با پیگیری‌های انجام شده این طرح در قانون بودجه سال 94 به عنوان یک طرح ملی آورده شده است.

تاجگردون بیان کرد: این جاده متصل به جاده ملی پاتاوه -دهدشت است و نقش مهمی در توسعه مناطق محروم و برون رفت این مناطق از بن بست جاده ای دارد.


نامشخص بودن مسئول ساماندهی آژانس های روستایی

در جلسه ستاد ساماندهی آژانس ها و تاکسی داران شهرستان چرام که با حضور شهردار چرام، اعضای شورای شهر و نمایندگان این دو صنف برگزار شد موضوع نرخ کرایه ها ی آژانس ها یکی از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت .در این جلسه اعلام شد که افزایش 25درصدی سالانه کرایه ها اعمال شده ومبلغ آن 1250تومان است.در این بین برخی مدیران آژانس خواهان تغییر این مبلغ به 1200یا1300بودند ودلیل آنها هم نبودن پول خرد بود!نکته دیگر این جلسه مشخص نبودن وضعیت آژانس های روستاهای چسبیده به شهر بود که آژانس داران و مسئولین شهرداری وشورا همه از نامشخص بودن مسئول ساماندهی این آژانس ها گلایه مند بودند!


حاشیه های جالب هفته دولت از سی سخت تا پاتاوه

تقاضای بودجه برای تکمیل پس از افتتاح پروژه!

سفیر دنا:افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی ابتدا با افتتاح سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که بعد از افتتاح ،پیمانکار پروژه با حضور در جمع مسئولان خواستار تخصییص اعتباراتی برای تکمیل و نهایی و محوطه سازی این پروژه شد!

به گفته مصطفی نوری پیمانکار سالن آمفی تئاتر سی سخت حدود 1 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل و محوطه سازی سالن نیاز بود و موجب شد تا وی را برای امر مهم چانه زنی به مراسم افتتاحیه بکشاند و احتمال این که شاید بار دیگر شاهد افتتاح محوطه ارشاد و بخشی از تجهیزات داخلی آن باشیم زیاد است.

شما اجازه دهید من خودم بلدم و نیاز به حرف زدن شما نیست

اتفاق جالب توجه دیگر در حین افتتاح پروژه گلخانه گل رز در روستای امیر آباد بود که زمانیکه آذر فر مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قبل از افتتاح پروژه در حلقه مسئولان قرار گرفت و شروع به بیان مشخصات طرح کرد مشاور رئیس برنامه و بودجه استان به وسط صحبتهای وی پرید و شروع به اظهار نظر کرد که در همین حین آذر فر در اقدامی غیر منتظره گفت" شما اجازه دهید من خودم بلدم و نیاز به حرف زدن شما نیست" جمله ای بسیار معنا دار که همه را متعجب کرد.

نکته جالب این جمله بیان معمولی تذکر در خلال صحبتهای آذر فر و هماهنگ شدن تذکر با ادامه صحبتها به صورت کاملا طبیعی بود که برخی را به تعجب و برخی را به خنده وا داشت.

غیبت مسئولین هنگام افتتاح پروژه!

مسئله دیگرغیبت بخشدار پاتاوه و رئیس آبفای شهرستان دنا در افتتاح پروژه منبع آب پاتاوه که گویا به علت سرعت در اجرای مراسمات و رسیدن زود تر از موعد مسئولان به بخش پاتاوه رخ داده بود و موجب شد تا کرامت بزرگمهر و جعفریان رئیس آبفای دنا از فاقله مسئولان عقب بمانند و در  افتتاح پروژه منبع آب پاتاوه دیرتر از سایرین برسد و بخشی از مراسم را در بخشداری بگذرانند.

آیا معرف را می شناسی؟!

در ادامه مسئولان که به قصد سرکشی از خانواده شهید علی جان دلشاد به منزل ایشان رفته بودند ،رئیس بنیاد شهید شروع به معرفی مسئولان به مادر این شهید کرد که فرمانداردنا با سوالی از مادر این شهید که آیا همین شخصی که ما را معرفی میکند را می شناسی یا خیر با جواب خیر مواجه شدیم که موجب تعجب و خنده حاضران  شد.

ایجاد ترافیک هنگام افتتاح جاده!

قرار دادن روبان افتتاح تعریض جاده پاتاوه به یاسوج در وسط جاده ، بسته شدن جاده ای پر تردد و معطلی رانندگان در دو مسیر رفت و برگشت باعث نگرانی ها و بوق زدن های رانندگان از دیگر نکات قابل توجه بود ،روبانی که میتوانست با قرار گرفتن در مکانی در نزدیکی جاده قرار گیرد و این مسیر افتتاح شود.

میزان تسهیلات:صفر!

پروژه افتتاح مزرعه به لیمو در بخش پاتاوه یکی دیگر از پروژه های افتتاحی در هفته دولت بود که با اعتباری بالغ بر 280 میلیون تومان پیشرفت قابل ملاحظه ای به خود گرفته بود و در مرحله بهره برداری قرار داشت،این پروژه که در واقع کاملا با سهم آورده متقاضی تا مرحله بهره برداری رسیده بود افتتاح شد که مسئول طرح با گذاشتن عدد صفر در بنر و محل پرداخت تسهیلات دولتی سرنوشت مزرعه تولیدی خود را با زبان بی زبانی نشان داد، نکته جالب توجه این پروژه تازگی و لذت بردن مسئولان از این پروژه بود که برای اولین بار در شهرستان به نتیجه رسیده بود .

عمق محرومیت

افتتاح طرح هادی بنستان به نمایندگی از 14 پروژه دیگر در شهرستان از دیگر پروژه ها بود و قبل از افتتاح پروژه تعداد زیادی از مردم در مکان افتتاح حضور یافته بودند که بیان دهها مشکل دیگر در این روستا حتی قبل از افتتاح پروژه یکی از نکات جالب توجه بود که نشان از عمق محرومیت این روستا بود.

مسئله که مورد توجه نوروزی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان هم قرار گرفت و وی را مجبور به حضور در پشت تریبون کرد تا امید ها را در دل مردم زنده نگه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار