رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان گفت: عرصه‌های طبیعی این استان به دلیل گرمای هوا و خشک شدن پوشش گیاهی بهاره امسال زودهنگام مستعد آتش سوزی است بنابراین مراقبت‌های لازم در این زمینه افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 10 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید ابوالفضل نصرالهی افزود: آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی این شهرستان پارسال از تیرماه آغازشد اما در سال‌جاری تاکنون حدود پنج هکتار از عرصه های منابع طبیعی دلیجان طعمه آتش شده که خسارت ناشی از آن بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
وی یادآورشد: بهار امسال در دلیجان پربارش بود و این مهم موجب رشد علف‌های هرز بیشتری در سطح مراتع شده و اکنون که به علت گرمای هوا بیشتر پوشش گیاهی خشک است با کوچکترین سهل انگاری بهره برداران منابع طبیعی و پردشگران سرمایه‌های طبیعی می‌تواند در آتش بسوزد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان ادامه داد: روستاهای جاسب و راونج از پوشش گیاهی خوبی برخورداراست که باید بهره برداران و گردشگران از برپاکردن آتش درعرصه های طبیعی این منطقه خودداری کنند.
نصرالهی اظهارداشت: برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی نیاز است که همه مردم نکات ایمنی را رعایت کنند.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دلیجان استفاده از ظرفیت مردمی را راهکار پیشگیری و مقابله با آتش سوزی مراتع و منابع طبیعی دانست و گفت: برای مدیریت بهینه منابع طبیعی و پیشگیری از حریق در مراتع نباید به امکانات محدود اداره منابع طبیعی بسنده کرد.
از مجموع ۲۲۰ هزار هکتار اراضی ملی مرتعی دلیجان، ۶۶ هزار هکتار مراتع درجه یک، ۶۶ هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه فقیر و بسیار فقیر هستند.
در شهرستان ۵۰ هزار نفری دلیجان یک هزار و ۶۰۰ خانوار دامدار دارای پروانه چرا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار