استاندار قم
استاندار قم با مهم دانستن کار در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی در این استان گفت: عملیات سازی سند تحول فرهنگی اجتماعی قم ضروری است.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۶ 18 July 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در جلسه با مدیران اداره کل بهزیستی، که همزمان با هفته بهزیستی در سالن جلسه های امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: طرح های مرتبط با ارائه خدمات اجتماعی در راستای اسناد بالادستی و شورای عالی اجتماعی کشور بوده از این رو باید در این زمینه اقدام های جامع صورت گیرد.

استاندار قم مصوبه های شورای عالی اجتماعی کشور را مورد توجه رهبری دانست و افزود: رهبر انقلاب و رئیس جمهوری توجه و تاکیدهای مهمی برای حل مسائل فرهنگی و اجتماعی قم دارند و بر این اساس سال‌های گذشته سند تحول فرهنگی اجتماعی این استان تدوین‌ شده است.

سرمست با اشاره به اقدام های و ماموریت‌های گسترده سازمان بهزیستی، اضافه کرد: در حوزه پیشگیری و درمان مسائل و آسیب های اجتماعی، در کنار دستگاه های دولتی، نیاز به حضور تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد امری بدیهی است.

وی ادامه داد: زیستن و همزیستی به سبک زندگی و نحوه تعامل های گروهی مرتبط است و باید الگوگیری از متن جامعه با استفاده از تشکل‌های مردمی در دستور کار مدیران قرار گیرد که در این راستا مراکز ارائه خدمات اجتماعی مثبت زندگی نقش بالایی در الگودهی و الگوپذیری از جامعه را دارند.

استاندار قم همچنین اهمیت کاهش فشارهای روزمره بر بنیان خانواده را مورد توجه قرار داد و گفت: ترویج مثبت اندیشی در شرایط کنونی جامعه بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد و به ویژه این مهم باید در مورد اقشار ضعیف جامعه که با محرومیت، معلولیت و کمبود روبه رو هستند بیش از دیگر اقشار مورد توجه باشد.

وی خاطرنشان کرد: راهکار برون رفت از بحران های اجتماعی و کاهش آسیب به خانواده ها هم‌افزایی و تعامل همه جانبه بین گروه های مختلف در جامعه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار