معاون فرهنگی، اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: شش مرکز ثابت و یک کتابخانه سیار زیرمجموعه کانون پرورش فکری در استان البرز فعال است.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵ 02 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» مهری فلاح ضمن اشاره به اینکه تنها شش مرکز ثابت و یک کتابخانه سیار زیرمجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان البرز فعال است، اظهار کرد: پنج مورد از مراکز ثابت کانون در شهر کرج و یک مرکز نیز در شهر هشتگرد است.

وی با این توضیح که شهر پر جمعیتی مانند فردیس هنوز یک مرکز ثابت برای فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ندارد، گفت: در حالی که فرزندان ما باید در زمینه‌های فرهنگی به تعالی برسند و این امکان برای آنها از طریق ایجاد محافل فرهنگی بهتر میسر می‌شود.

معاون فرهنگی، اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در خصوص ارائه فعالیت‌های کانون در سطح شهرستان‌های استان و حاشیه شهر کرج با استفاده از یک کتابخانه سیار، گفت: هدف مهم ارائه خدمات فرهنگی و هنری به کودکان و نوجوانان در شهرهایی از استان است که از این امکانات بی بهره هستند.

فلاح با تاکید بر اینکه در تابستان سال گذشته فعالیت‌هایی مانند پویش فصل گرم کتاب توسط کانون پرورش فکری در البرز اجرایی شده است، گفت: در سطح شهرستان‌هایی که مراکز کانون در آن وجود ندارد، این فعالیت‌ها صورت گرفته است تا توجه مسئولان شهری را جلب کرده و بتوانیم در این شهرها مراکز ثابت کانون را ایجاد کنیم.

وی اشاره کرد: در راستای تعاملات صورت گرفته با شهرداری و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد قرار است مکانی را برای راه اندازی یک مرکز ثابت کانون در این شهر در اختیارمان قرار دهند.

معاون فرهنگی، اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: در حال رایزنی هستیم تا در شهرستان‌های اشتهارد، طالقان و گرمدره، محمد شهر و … نیز مراکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شود.

فلاح با طرح این موضوع که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز در راستای ارائه خدمات به روستاهای استان تنها یک خودروی برای کتابخانه سیار در اختیار دارد و این در حالی است که استان البرز دارای بیش از ۳۰۰ روستا است، گفت: این خودرو در طول یک ماه تنها ۱۷ روستا را پوشش می‌دهد، به یقین برای پوشش بیشتر روستاهای استان باید تعداد کتابخانه های سیار کانون افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در قالب ارسال یک طرح به مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز درخواست کرده ایم که چندین خودرو برای افزایش تعداد کتابخانه ای سیار در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان البرز قرار دهند، بیان کرد: اگر این خودروها را در اختیار داشته باشیم، با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی کانون می‌توانیم ارائه خدمات به روستاها را بیشتر کنیم.

معاون فرهنگی، اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز عنوان کرد: توسط کتابخانه سیار کانون ضمن امانت دادن کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی فعالیت‌هایی مانند کتابخوانی، کاردستی، بازی، نمایش فیلم و… نیز به آنها ارائه می‌شود، گاهی اوقات نیز مربیانی برای آموزش نقاشی و یا فعالیت‌های ادبی در قالب «پیک امید» به همراه کتابخانه های سیار به روستاها اعزام می‌شوند.

فلاح با بیان اینکه فضاهای آموزشی کانون پرورش فکری کودکان سیستم باز کتابخانه ای است، افزود: کودکان به راحتی کتاب مورد علاقه خود را از قفسه‌های کتابی که بر اساس گروه‌های سنی جانمایی شده است، انتخاب می‌کنند و به مطالعه آن می‌پردازند.

وی گفت: در فضای کتابخانه ها، فعالیت‌های عمومی در قالب کتاب‌خوانی، کاردستی و قصه گویی و… توسط مربیان اجرا می‌شود و در بخش دیگر نیز کارگاه‌های تخصصی از جمله سفال، نقاشی، انیمیشن و سایر فعالیت‌های هنری فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار