معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در قزوین از پرداخت مقرری بیمه بیکاری دوران شیوع کرونا به ۹۰ درصد از واجدین شرایط خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 06 October 2020

پرداخت ۹۰ درصد از بیمه‌های بیکاری دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین،عادل دهدشتی در مراسم معارفه مدیر کل جدید تامین اجتماعی استان افزود: این  بیمه بیکاری پرداخت شده برای ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت بوده است که در حال دریافت شماره حساب از افراد باقی مانده هستیم و در آینده‌ای نزدیک مقرری آن‌ها پرداخت خواهد شد.

دهشتی افزود: همچنین از خرداد ماه به بعد مثل سنوات گذشته و روال معمول آن بیمه‌های بیکاری افراد واجد شرایط نیز پرداخت می‌شود.

به گفته وی ، بیش از نصف جمعیت کشور زیر پوشش تامین اجتماعی هستند و بخش اعظم برنامه‌های این سازمان محقق شده است.

وی افزود : موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان هم در حال پیگیری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور در ادامه از وصول بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان منابع تامین اجتماعی خبر داد.

دهدشتی افزود : مراکز دولتی و بخش خصوصی از سازمان تامین اجتماعی طلب ندارند و در حال حاضر ۳۲ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان هم دریافت شده است.

وی گفت : سالانه، ۹۶ میلیون نفر به حوزه‌های سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند و با الکترونکی کردن خدمات درمانی به دنبال کاهش تعداد مراجعه کنندگان تا ۷۵ میلیون نفر هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی کشور افزود : برای اجرای طرح نسخه نویسی، برنامه‌های مشوقی در نظر گرفته شده است.

آقای دهدشتی، گام دیگری تامین اجتماعی را تجمع دو هزار بخشنامه و دستورالعمل در ۶۰ بخشنامه تا دو ماه آینده دانست.

دهدشتی گفت : در جذب نیروی جوان و کارآمد هم ۴ هزار نفر از طریق سازمان سنجش جذب سازمان تامین اجتماعی می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم گفت: به دنبال بروز کردن خدمات و تحقق کامل دولت الکترونیک در تامین اجتماعی هستیم چراکه با این کار  مراجعات حضوری کمتر می شود و میزان خطا  کاهش‌ می‌یابد.

منوچهر حبیبی افزود: ارزیابی‌ها از خدمات دهی سازمان تامین اجتماعی مناسب گزارش شده است.

فاطمه محمدبیگی نمایند مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت:  ۶۷ درصد از  مردم استان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و نیاز به درمانگاه‌ها در شهر‌های کوچک و بزرگ احساس می‌شود.

وی افزود: با توجه به سالخوردگی جمعیت کشور در حوزه بیمه و دادن خدمات به مستمری بگیران با مشکل مواجه خواهیم شد که باید در حوزه فرزندآوری و نیروی کار در سال‌های آینده برنامه ریزی کرد.

در پایان این مراسم از زحمات سیروس نصیری قدردانی  و محمدرضا قاریان پور به عنوان مدیر کل جدید تامین اجتماعی استان معرفی شد.

منبع:صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار