استاندار قم گفت: در جهت تشویق مردم به کتابخوانی، قرائت‌خانه شبانه‌روزی باید در قم احداث شود.
کد خبر: ۹۱۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 09 November 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در حاشیه آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار قم اظهار داشت: در قم، ذخایر ارزشمندی از کتاب وجود دارد و این شهر به عنوان پایگاه تشیع و فقاهت دارای گنجینه‌های فرهنگی زیادی است که توسط علما و مراجع و حوزه‌های علمیه بنا نهاده شده است.

استاندار قم افزود: کتابخانه شهدای نوبهار یکی از طرح‌های مهم دارای ویژگی‌های متمایزی است که در سالروز ورود حضرت معصومه(س) در قم افتتاح شد، این طرح از جمله پروژه‌های مهم در سفر رهبری به قم است و دغدغه معظم له به مسائل فرهنگی و مطالعه را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگی کتاب‌خوانی و لزوم آموزش به فرزندان تصریح کرد: این مجموعه در منطقه‌ای کم‌برخوردار به بهره‌برداری رسید و ظرفیت مهمی را به خصوص برای کودکان و نوجوانان فراهم آورده است.

سرمست بیان کرد: باید تلاش کرد سرانه مطالعه را افزایش داد و فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کرد و در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، از ترویج کتاب و کتاب‌خوانی غفلت نکرد.

وی اظهار داشت: از جمله خلاءهای فرهنگی قم نبود قرائت خانه است و در این باره با پیگیری‌های لازم، در جهت تشویق مردم به کتابخوانی، قرائت‌خانه شبانه‌روزی باید در قم احداث شود.

استاندار قم عنوان کرد: اخیرا درصدد ایجاد ارتباط فیزیکی و نرم افراری میان کتابخانه های قم هستیم و این اقدام از اولویت های مهم است، ضمن اینکه باید از ظرفیت فضای الکترونیک در ترویج کتاب‌خوانی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، توسعه کتاب‌خوانی از طریق فضای مجازی اهمیت زیادی دارد و در این راستا بهره مندی از فضای دیجیتال و نرم افزا‌های کتاب خوانی در عصر جدید اجنتاب ناپذیر است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار