مدیرکل پُست قم با اشاره به اقدام های پُستی صورت گرفته در این استان در دوران شیوع کرونا گفت: ترافیک مرسولات پُستی دراین استان رشد ۱۷۲ درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۲۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 16 December 2020

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل باقری منش  اظهار داشت: پست با شعار خدمت به مردم و نوع ساختار خود از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بعد از کادر درمان، بیشترین خدمت رسانی به مردم را انجام داده است و در همین ایام شاهد رشد امانات و بسته های کوچک در پست استان هستیم. 

وی  با اشاره به شعار در خانه بمانید و از خانه خرید کنید تصریح کرد: برای تبدیل این شعار  به واقعیت  نقش پست بیشتر از هر زمانی مطرح شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا صنعت حمل و نقل و فعالیت شرکت های خصوصی را تحت تاثیر قرار داد پست به عنوان رابط اصلی فروشگاه ها و مردم به خدمت رسانی پرداخت.

وی با اشاره به تعطیلی و کاهش تعداد پرسنل اداره ها در زمان ابتدای شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در زمان کوتاهی اداره پست نیز اقدام به کاهش نیرو کرد اما به دلیل ترافیک بالای کاری در حال حاضر برای خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم با تمام نیرو و تلاش مضاعف به ارائه خدمات مشغول است.

مدیرکل پست قم از مبتلا شدن عده ای از کارکنان این اداره به ویروس کرونا خبر داد و افزود: با کسب مجوز در قسمت اجرایی تمام پرسنل به استثنا کارکنان مشکوک به کرونا به ارائه خدمات مشغول به کار هستند.

 باقری منش با بیان اینکه پست بزرگ ترین شبکه حمل و نقل فیزیکی استان است افزود: برای انجام هرچه بهتر امور نیازمند تجهیزات لازم هستیم.

وی با اشاره به اینکه پست به رسالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود در این ایام عمل کرده است گفت: به واسطه فعالیت شبانه روزی پست، بسیاری از کسب و کارها که از طریق فروش اینترنتی  فعالیت می نمایند محصول های خود را به واسطه پست به دست مشتریان خود می رسانند و کسب در آمد دارند.

باقری منش همچنین رشد جا به جایی کالا در این ایام را مورد توجه قرار داد و با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی خریدهای اینترنتی مردم افزود: در هشت ماهه گذشته ۸۰۰ هزار ترافیک پستی و بیشترین رشد در حوزه بسته های کوچک و امانات را شاهد بودیم.

مدیرکل پُست استان با اشاره به اینکه نیازمند حمایت هایی تبلیغاتی لازم در خصوص اقدام های پست در این ایام حساس هستیم تصریح کرد: پست نیز مانند کادر درمان با تمام نیرو شبانه روز مشغول خدمت رسانی به شهروندان بود و اگر تنها یک روز پست تعطیل شود معضل های بزرگ اقتصادی رخ خواهد داد.

وی در ادامه افزود: اگر مسئولان در بین سخنرانی های حمایتی خود یادی از پست انجام دهند خالی از لطف نیست چرا که اگر فعالیت های مستمر پست نبود با افزایش تردد ها زنجیره انتقال ویروس بیشتر می شد

 باقری منش با بیان اینکه اکثر فعالیت های پستی به شکل حضوری است گفت: پست به عنوان یک اداره نیابتی بسیاری از رفت و آمدها به سایر اداره ها را قطع کرده است.

وی در خصوص ضدعفونی کردن بسته های پستی گفت: به دلیل حجم بسیار بالای مرسولات پستی امکان ضدعفونی تمام بسته ها وجود ندارد اما کامیون های حامل بسته کاملا ضدعفونی می شوند.

مدیرکل پست قم با اشاره به رسالت امانت داری پست افزود: پست قم در گروه خود به رتبه اول و در کل کشور به رتبه ششم دست یافته است که در خصوص ارزیابی عملکرد در سال ۹۷ رتبه اول را در شاخص های اختصاصی و عمومی و در سال ۹۸ رتبه دوم را کسب کرده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار