کد خبر: ۹۲۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 16 December 2020

 

عباس قاسمی در گفتگوی اختصاصی با تابناک مرکزی با بیان اینکه سیاست قوه قضاییه برخورد با مفسدین است افزود: اکثر مدیران استان خوب هستند،ممکن است به نحوه مدیریت آنها ایراد داشته باشد اما اینگونه نیست که بگوییم آن مدیر فاسد است و در بسیاری از موارد گزارش منع تعقیب صادر شده است.
وی با بیان اینکه در صورتی که تخلفی گزارش شود و رسیدگی به آن در صلاحیت ما باشد به آن رسیدگی می‌کنیم یادآورشد: رسیدگی به بعضی از پرونده ها با تهران است و یا در صورتی که یک روحانی مرتکب جرم شود توسط دادسرای ویژه روحانیت رسیدگی می شود.
وی با اشاره به ۳۴۰۳۸ پرونده در ۸ ماهه اول سالجاری در دادسرای اراک افزود: امسال بیش از این تعداد و در حدود ۳۴۱۸۶پرونده خروجی داشته ایم و به این پرونده ها رسیدگی شده است.
قاسمی درباره وضعیت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در زندان گفت: تا کنون زندانی ای نداشته‌ایم که به واسطه ابتلا به کرونا فوت شده باشد.
وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوب بهداشتی در زندانها فراهم کرده‌ایم افزود: با توجه به تعداد قابل توجه زندانی که در زندان ها هستند اقدامات مناسبی در این حوزه صورت گرفته است.
دادستان عمومی و انقلاب اراک درباره انتخابات و نحوه رسیدگی و برخورد با تخلفات انتخاباتی گفت: در حوزه انتخابات هر ساله حدود سه ماه قبل از انتخابات در زمینه تبلیغات زودهنگام و امثال آن کارگروه پیشگیری از وقوع جرم که زیر نظر رئیس کل دادگستری است تشکیل می‌شود و انجام وظیفه می‌کند.
قاسمی ادامه داد: برای رصد اخبار و اطلاعات آنالیز اخبار و اطلاعات و انجام اقدامات لازم در سه مرحله پیش، حین و بعد از انتخابات گروه تشکیل می‌دهیم و رصد می‌کنیم.
وی افزود: طبیعی است اگر جرمی رخ دهد با آن برخورد می شود ،گاهی بعضی از تخلفات با تذکر رفع می شود بنابراین نگاهمان این است که تا آن جایی که امکان دارد نگاه جرم انگارانه نداشته باشیم و اگر به درجه ای از جرم برسد، طبق قانون انتخابات بدون شک با آن برخورد خواهیم کرد.
وی با اشاره به آگاهی نداشتن بسیاری از افراد از قانون تبلیغات انتخاباتی گفت: در برخی زمینه ها مانند چاپ شدن پوسترهای انتخاباتی در ابعادی بزرگتر از
ابعاد مشخص شده در قانون، رخ می دهد که با آگاه کردن این افراد ودر بسیاری از موارد با تذکر این مشکل رفع می شود البته در این زمینه فرمانداری ها و شهرداری ها هم وظایفی دارند و باید مقدمات را فراهم کنند.
قاسمی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضا باید افزایش شور انتخاباتی باشد یادآورشد: نباید فراموش کنیم که مردم را دلسرد نکنیم، گروه‌ها و رقبای مختلفی در این کشور هستند و ما نگاهمان این است که از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نگاه جانبدارانه به هیچ فرد یا گروهی نداریم.
وی افزود: معیار دستگاه قضا یک انتخابات سالم با حضور حداکثری افراد است و با جرایمی که به صورت عمدی انجام می شود، برخورد می کنیم.
وی درباره اعلام جرائم گفت: درصورتی که تخلفی صورت گرفته باشد معمولا به شورای نگهبان یا فرمانداری یا دادسرا بصورت کتبی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به وجود درگاههایی در قوه قضاییه تحت عنوان درگاه اعلام شکایت
اظهارداشت: به محض اینکه شکایت در این درگاه ثبت شود، به صورت سیستمی به دادسرا ارسال و در غیر از این موارد، بطور مستقیم به دفاتر پیشگیری و دادسرا اعلام می شود البته با توجه به اینکه حب و بغض زیادی در انتخابات وجود دارد و جریانات سیاسی رقیب یکدیگر هستند ممکن است برای تخریب یکدیگر دست به اقداماتی بزنند که ما با ارائه ادله کافی به این شکایات رسیدگی می‌کنیم.
دادستان اراک با اشاره به برگزاری دوره های توجیهی و آموزشی برای نامزدهای انتخاباتی گفت: تذکرات لازم در رابطه با ستادهای انتخاباتی، مکانهای انتخاباتی و تمام موارد لازم و محدودیت و ممنوعیت ها و مجوزها به آنها اعلام می‌ شود.
وی افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف ما احقاق حقوق عامه است از آزادی های مشروط دفاع می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار