فرمانده انتظامی شهرستان دهلران:
سرهنگ مکی از دستگیری کلاهبردار نوجوان در فضای مجازی در پوشش‌ امور خیریه درمانی در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۹۲۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 29 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: در پی مراجعه و تماس چند تن از شهروندان شهرستان دهلران به پلیس فتا و طرح شکایتی در زمینه کلاهبرداری در پوشش امور خیریه و هزینه های درمانی در فضای مجازی ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با بررسی اولیه پرونده مشخص گردید افراد ناشناس در بستر شبکه اجتماعی واتس آپ اقدام به ارسال تصاویر مربوط به کودک مبتلا به سرطان و همچنین پیامک حاوی درخواست کمک جهت تامین هزینه های دارویی و درمانی وی را نموده اند و مبالغ زیادی را نیز از شهروندان بدین طریق کلاهبرداری نموده اند .

این مقام انتظامی بیان کرد: با بررسی های فنی و تخصصی پلیس فتا این فرماندهی هویت متهمان پرونده را مشخص که پس از هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شدند.

او ادامه داد :متهمان پرونده پس از دستگیری معترف شدند از کارت های بانکی افراد مختلف برای کلاهبرداری استفاده نموده و انگیزه خود را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد عنوان کردند.

سرهنگ مکی هشدار داد: به هیچ عنوان فریب این دست آگهی‌ها خیرانه را نخورده و به حساب این افراد پولی واریز نکنند و حتما برای کمک به بیماران نیازمند و صعب العلاج از طریق موسسات شناخته شده و ثبت شده اقدام نمائید تا کمک شما حتما به دست نیازمندان واقعی برسد.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران تاکید کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و همچنین خطوط 08433723600-08421832127 گزارش نمایند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار