وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:
تابناک-دکترمحمد اسلامی گفت: طرح توسعه بندر کنگان نقش بسزایی را در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و معیشت مردم منطقه ایفا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 31 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک،دکتر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به بندر کنگان و بازدید از طرح توسعه این بندر افزود:عملیات اجرایی احداث موج شکن های توسعه بندر کنگان بوشهر، یکی از جدی ترین مطالبه مردم منطقه بود که در سفر  رئیس‌جمهور هم مورد تأیید قرار گرفت و با طراحی این پروژه در سازمان بنادر و دریانوردی همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد.
وی تاکید کرد: امیدواریم پیمانکار  پروژه، احداث موج شکن های توسعه بندر کنگان بوشهر، را با اهتمام ویژه در زمان‌بندی که متعهد شده، به پایان برساند.

اسلامی بیان کرد: بندر کنگان یکی از بنادر خوب و با ظرفیت های بالای استان بوشهر میباشد که با بهره‌برداری از پروژه طرح و توسعه این بندر‌،  امکان تردد کشتی هایی با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تنی فراهم میشود و این مهم نه تنها باعث رونق بیشتر اقتصادی این بندر بلکه در بحث  اشتغال و معیشت مردم نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

 در ادامه سیاوش ارجمند زاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در اینباره گفت :  با توجه به حجم بالای شناورهای استفاده کننده از بندر و اسکله موجود کنگان و بمنظور ساماندهی این بندر و ارتقاء وضعیت تردد و ورود و خروج کالا  طرح توسعه حوضچه بندرکنگان  از ۸ هکتار به ۳۶ هکتار با هزینه ای بالغ بر ۱,۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال،  در دستورکار قرار گرفت.

وی عنوان کرد: افزایش ۴ الی ۵ برابری وسعت حوضچه آرامش بندر کنگان این امکان را فراهم می سازد تا شناورها در دسته بندی های مختلف و در فاصله های ایمن در حوضچه  ساماندهی شوند که این امر خود بیشترین تاثیرگزاری را  در زمان بروز حادثه و در به حداقل رساندن خسارات دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در حال حاضر  حوضچه بندر کنگان قابلیت ورود شناور زیر ۱۰۰۰ تن را داراست که عمدتا شناورهای  سنتی نیز میباشند و انتظار می رود که با تکمیل طرح توسعه بندر تجاری کنگان، قابلیت ورود کشتی هایی با ظرفیت ٢٥٠٠-٣۰٠٠ تن به این بندر فراهم شود.

ارجمند زاده بیان کرد: طول کل موج‌شکن ها تعیین شده در طرح توسعه ۱۷۶۵ متر میباشد  که موج‌شکن اصلی (شرقی) ۱۳۲۵ متر و طول موج‌شکن فرعی (غربی) ۴۴۰ متر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار