مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر از خسارت 25 میلیارد ریالی به بخش کشاورزی براثر طوفان شدید و تگرگ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 12 September 2015
 حاشیه بازدید از مزارع و گلخانه‌های کشاورزی شهرستان دیر که براثر طوفان و تگرگ دچار خسارت شده بودند، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: براثر توفان و تگرگ روز پنجشنبه هفته گذشته 1500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دیر در بخش‌های مرکزی، آبدان و بردخون به‌طور 100 درصد در مرحله نشاء و 8 واحد گلخانه تا 30 درصد دچار خسارت شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر بیشترین خسارت را مربوط به روستای سجادیه از توابع بخش بردخون عنوان کرد و بیان داشت: براساس بررسی‌های اولیه میدانی و کارشناسی از گلخانه‌ها و مزارع گوجه‌فرنگی در سطح شهرستان دیر، خسارت واردشده به بخش کشاورزی 25 میلیارد ریال است.

وی خسارت‌های واردشده را مربوط به زمین‌های کشاورزی، تأسیسات و گلخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: خسارت واردشده به زمین‌های کشاورزی و تأسیسات آنها در سه بخش مرکزی، آبدان و بردخون 20 میلیارد ریال و همچنین خسارت به 8 واحد گلخانه نیز 5 میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دیر همچنین سطح زیر کاشت محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان دیر در سال گذشته را 8 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و افزود: با توجه به کم‌آبی و خشکسالی و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی و بهره‌وری بیشتر، سطح زیر کشت محصول گوجه‌فرنگی امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است که بعدازظهر روز پنجشنبه طوفان و باران و تگرگ باعث بروز خسارات زیادی به تأسیسات زیربنایی و همچنین بخش کشاورزی شهرستان دیر شد و بیشترین خسارت‌ها در بخش کشاورزی مربوط به بخش بردخون شهرستان دیر گزارش‌ شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار